Är vi svenskar verkligen så mesiga?

I början av terminen ville en av aussie tjejerna låna mitt leg för att kunna dricka på krogen då hon ännu ej hade fyllt 21 år. Jag som tycker det är sjukt svårt att säga nej ibland och göra folk besvikna fick fundera ett tag innan jag "vågade" säga nej med motiveringen att det inte skulle kännas rätt och att jag inte var bekväm med det. Dels var det precis så jag kände och jag tänkte även på hur smidigt det hade varit om hon hade supit bort mitt körkort då jag hade planerat att köra bil fler ggr här borta. När jag själv desutom inte ser ut som jag gör på mitt foto där längre skulle jag tvivla på att de skulle tro att det var hon och vad hade hänt med mig som hade lånat ut mitt körkort till en minderårig om de kom på henne?

Hon hade sedan fiskat runt bland de andra svenskarna men fick samma svar där varpå hon hade blivit mer eller mindre sur och sagt saker som att hon inte förstår hur vi svenskar/européer kan vara så uptight, laglydiga och mesiga typ. Jag minns inte ordagrant, men det var något sådant. Hade det varit tvärtom hade hon minsann ställt upp och hjälpt sina vänner.

Är det så? Är vi för laglydiga i Sverige? Kan man bli det? Jag tog iaf inte åt mig ett skit och nu som terminen har löpt på har jag bara blivit mer och mer stolt över att vara just en uptight svensk.

Jag trivs bra som det!


Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Stolt över dig,du tog rätt beslut !!!!!!!!!!!!!

Kram

2012-04-08 @ 06:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0