Azalea-festivalen

Det blev ett inte alltför långt besök på festivalen downtown. Festival var kanske att ta, jag hade nog velat kalla det för en marknad a la Jönköpings marknad med matstånd och jippon, men det var trevligt! Fick ett släng av panik när vi vandrade omkring där när jag insåg att det är drygt tre veckor kvar här bara och jag knappt ens har besökt downtown. Det är jättemysigt där nere med floden och mysiga gamla hus och sådär, helt annat än området nära campus. Det är väl det stora minuset med UNCW, att det ligger en bra bit från downtown. De har flera sköna barer där nere med, ni minns kanske att jag var på Brikhouse en gång och Cape Fear Wine & Bear? En av amerikanskorna visade oss även till Soapbox idag som såg ut att vara något liknande Brikhouse. Lite bittert är det nog ändå att jag inte har hängt på de ställena mer, jag föredrar ju såna ställen framför Fibbers kan jag lova. Men det finns ju några dagar kvar här iaf som vi kan gå ut på!


Ner mot Cape Fear River!


The Battleship som vi fortfarande inte har besökt, ett måste kvar på to-do-list!


Delar av vår suite!


Jag köpte en Gyros som inte på något sätt smakade som en grekisk gyros. Bu.


Fränt hus.


Väl hemma igen ville brittiskan prova på att köra bil på "rätt" sida av vägen ;)


Val och jag var lite smått rädda inför detta.


Men förutom ett par stenhårda och ryckiga tramp på bromsen gick det bra.

Vi snek även till oss en gratis grekisk yoghurt med smak samt en tygpåse. Non-fat grekisk yoghurt. Tycker ni att det går ihop sig? Nej, tänkte väl det. Kan även tillägga att det var 19 g socker istoppat där i. Läckert.

Vi stannade också till i den där fudgebutiken där jag fick massa gotte av min host family efter vårt första möte. Det blev ingen fudge idag men väl så en chocolate cookie dough glass med fudgesås. Fint det!

Nu ska jag packa i min tygpåse.

Hörs på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0