Barrunda

Igår skulle inte jag ha gått ut. Idag skulle jag ha gått ut. Igår gick jag ut. Idag gick jag inte ut.

Fantastiskt rolig gårkväll, den kan tillochmed sälla sig till en av de bästa utekvällarna i mitt liv. En riktig girls night out blev det och vi hoppade runt på fyra olika ställen downtown där shotsen avlöste varandra. De första tre ställena var mer av barhållet och så avslutade vi med en ordentlig fuldans på en nattklubb. Synd att inte alla kunde hänga på dock, men downtown är det 21 år som gäller.

När vi skulle ta taxi hem så kommer det en taxi och försöker köra in till kanten där vi står men då står det två killar och en pizzakartong i vägen och vägrar flytta på sig. När taxin försöker smyga in ändå ger de chaffisen fingret och det är då jag kliver in och styr upp ett mindre bråk haha. Vad jag vill minnas gick jag bara fram och skövlade undan dem till sidan och sa att de skulle flytta på sig, men det var mer än de tålde. Förolämpningarna började då att hagla och den ena golade något om att tror du att du är snygg eller? Haha, eh ja. Snyggare än vad ni är iaf. Men jag förstod inte riktigt vad det hade att göra med att jag ville att de skulle släppa fram taxin. De fortsatte och jag försökte ignorera dem men frågar vad deras problem är varpå den ena säger att jag kan slå honom om jag vill. "Slå mig då, slå mig i ansiktet då". Öh... "Det är inte min stil" sa jag och hoppade in i taxin hahahaha. Det hade antagligen varit min stil om jag hade druckit ett par till shots under kvällen, men då ville jag hem och sova! Sen när jag och Val har satt oss i taxin försöker idioterna stänga dörren innan de andra tre tjejerna hoppar in, men de kom med och sedan hade vi en rolig taxitur tillbaka till campus där taxichaffisen berättade för oss vad vi ska säga till idioter som de där killarna. "Look at this, you never gonna get this, lalalalala" Hahaha, jag dör verkligen. Just det, när vi åkte iväg sa den drygaste av killarna nånting om "sån var jag med när jag var 19" eller något liknande. Lilla vän, jag är 27 sa jag och undrade fortf vad allt de sa hade med saken att göra och varför de fortf ansåg att det var jag som hade gjort något fel. Men det räckte säkert med att jag var kvinna och sa åt dem att göra något de inte ville göra.

Underhållande kan jag lova.

Idag var jag inte bakis, men trött som vanligt när jag vart ute och som ju är anledningen till att jag går ut så sällan som jag numera gör. Tyvärr går det då inte superbra att plugga och jag kände paniken komma krypandes. Jag och Tove hade dessutom planerat bio ikväll och ett par timmar lade jag på annat som att skriva ut papper, kolla posten, lämna en grej nere på andra sidan campus åt min roomie samt äta glass på Fuzzy Peach. Man kan helt enkelt säga att dagen försvann och att finalen i OB kom närmre men inte kunskapen i ämnet. Jag tog då det kloka beslutet att stanna hemma ikväll och missa avslutningsutgången med internationella gänget (jag var ju ändå ute med merparten av dem igår) som gick ut på att klä sig i en vit t-shirt som alla sen skulle skriva på. Jävligt trist och jag är missnöjd, men jag vet att jag hade vart ännu mer missnöjd om jag vaknat upp lika trött imorgon igen och slösat ännu en dag på att inte plugga. Jag behöver vakna 7.30 pigg och redo för plugg! (Bion var för övrigt döläskig och jag råkade blundade innan allt läskigt hände och missade väl genom det merparten av filmen haha... The woman in black såg vi.)


Älskar halsbandet som jag köpte i Charleston!


Jägerbombs och rumbombs för 4 dollar!


Delar av gänget i regnet!


Lite paus i dansen!


Jag läste avocado på menyn och blev helt lyrisk då jag inte vet när jag åt det senast. Hade ingen aning om resterande innehåll i baggen, men just den där avocadon lockade något helt grymt just då. Tyvärr var det väl inte hela avocadobitar i den, snarare ett tunt lager som smör. Men det var iaf avocado! (Alla bilder är Edith's)

Ha en bra helg nu alla, nu ska jag lägga mig så jag kan ha en riktig pluggdag imorgon före middagen med min host family!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0