Då var ännu en måndag över...

... Och nu har jag bara två kvar sen är jag out of here. Tycker fortfarande det känns lite skrämmande och nu kan gott tiden sakta ner lite va?

Idag såg vi hälften av ännu en film om den amerikanska militären. Gissa i vilken kurs? Japp, Governance and Leadership. Tredje filmen i ämnet och jag vågar påstå att han är lite färgad. Men jag kan se att han har en poäng med filmerna och vem tackar nej till att se på film under lektionstid istället för att lyssna på hans neverending babbel? Att filmen är ett år yngre än min mamma gör ju det hela än mer intressant. Majoriteten av skådespelarna lever antagligen inte ens längre. På onsdag ska vi se resten av den och diskutera ledarskapet.

I HRM var det dags för den tredje gruppuppgiften och jag hade tur och otur om man nu kan ha det samtidigt? Jag misstänker att jag låter som en hemsk människa, men jag klarar bara inte av den där första gruppmedlemmen jag hade. Men nu är det inte bara jag som har den bördan på mina axlar, vi är nämligen fyra i gruppen även den här gången och jag är med en av grabbarna från sist samt en annan som jag också har en annan kurs med. Den här gången tog han jag var med sist på sig den jobbigaste delen av uppgiften och vi andra körde sten-sax-påse om vilken del vi skulle ta. Jag vann och trodde jag valde en av de mindre delarna men nu sitter jag här och är osäker på om det jag har gjort verkligen räcker. Det blev nämligen ca 6 rader. Vi fick "bara" 4/5 poäng på förra uppgiften, men det är jag nöjd med ändå. Jag är nu 2 % ifrån ett A och då har jag fortf den sista läxan och papret att lämna in plus att hon inte har lagt på de extra credits som jag samlat ihop. Jag bryr mig inte om jag får ett B för den delen eller ett C, våra betyg kommer inte att synas hemma. Det innebär i praktiken att jag bara behöver klara ett D precis, men man vill väl känna sig lite duktig när man ändå är här va ;)? A-C tack!

OB har jag ingen aning om hur jag ligger till. Visst vi har haft tre quizzes och där har det ju gått bra men det är det hela. Alla andra poäng kommer först synas när det är dags för final exam. Jag har varit på alla lektioner så där blir det iaf full pott, men jätteaktiv på lektionerna har jag inte varit även om det är en förbättring från hemma. Dagboken har jag ju skrivit vad jag tycker är ordentligt, men räcker det till full pott? Den som lever får se.

- Skriva klart dagboken i OB
- Quiz nr 4 i OB
- HRM grupparbete nr 3
- HRM-paper på 1-2 sidor
- HRM-läxa nr 3 (Nästan klar med - en fråga kvar)
- G&L paper på max 10 sidor (finns dock inget minimum haha)
- Final exam OB
- Final exam G&L
- Final exam COM

Jag ligger lite efter min plan från förra veckan men HRM-papret SKA skrivas imon och sen får det bli plugg till quizzet resten av dagen. Onsdag får det bli avslut av läxan om jag hinner, SKA hinna. Resterande tid av veckan kommer då att läggas på G&L papret. Kom igen nu!


The swedes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0