Effektiva Anna?

Efter snart 3,5 månad här och 2,5 år hemma i skolan har jag fortfarande inte lärt mig att plugga effektivt. Det är för mig faktiskt en gåta hur jag har lyckats ta mig igenom skolan. Jag får saker gjorda till slut, men det tar ju så sjukt onödigt mkt tid - Tid jag kunde använda till roligare saker, som att sola ;) Jag borde ha filmat mig själv idag när jag satt här och skrev mitt HRM paper, det måste ha varit en ganska underhållande syn. Det började med att jag skulle läsa artikeln som låg till grund för papret och det kan ju bara göras på ett ställe, nämligen i sängen. Vad händer när man pluggar i sängen? Jo man somnar. För kroppen tror nämligen att du har lagt dig där för att sova, inte för att plugga. Det har du ju ett skrivbord till. Efter en liten nap skulle jag då börja skriva och jag skrev ungefär tre ord åt gången och surfade sedan in på fb, lite bloggar, onlineshoppar, gick och tittade vad brittiskan gjorde, skrev nästan ett helt stycke, åt lite Starburst, tittade mig i spegeln för att se om jag fått nån bränna, åt några till Starburst, kollade fb, skrev tre ord till, åt några Oreos, kollade i garderoben, gick och åt mat på Wag, skrev några ord till. Ja, så höll eländet på i säkert 5-6 timmar idag när det egentligen borde ha tagit en timme effektiv tid. En sammanfattning av en kortare artikel samt min åsikt. Hur svårt? Nu är dessutom mina Starburst slut. Jäkla paper.

Men nu är den skriven iaf!

Jag hann idag även med lite plugg till quizzet vid en av poolerna på skolan. Poolerna som bara två olika boenden har tillgång till, men som jag lyckades bli insläppt till. Vad är det för särbehandling? Jag röstar för att alla borde ha tillgång! Men de betalar väl lite mer för sin hyra. Men ändå.


Kanske svårt att se här, men brännan börjar arta sig!

Kommentarer
Postat av: Tran

Sötis!

2012-04-18 @ 09:11:21
Postat av: Anonym

Yes de kommer att komma in mer shorts och i L =))



Va är de för märke? Jag har stop för nya märken nu, känns som jag tar in nya hela tiden ;))



Hoppas allt är bra, snart kommer du ju hem igen. va snabbt de har gått. Kraam

2012-04-18 @ 14:06:18
URL: http://kaisagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0