Kajakmöte

Idag hade vi ett litet möte inför vår kajaktur till helgen. Förutom jag, Val, Edith, Rob, Tove & Madde så är det även två andra amerikaner som ska med samt ledarna som är tre stycken. Vi ger oss av kl. 08 på lördag och är tillbaka igen dagen efter runt 15.30-17. Området där vi ska kajaka i heter Hammocks Beach State Park och ligger i North Carolina men en liten bilresa härifrån. Vi ska kajaka ut till Bear Island där vi ska tillbringa natten i tvåmannatält. Vi hade förberett oss på att gräva gropar som toaletter men det verkar som att vi inte behöver göra det om det inte blir riktigt akut. Det ska finnas mindre anläggningar på ön med toaletter osv, men det är tydligen inte precis där vi ska campa. Jag som inte har en ryggsäck funderar nu på hur jag ska få med mig min grejer. Men det är la bara att släpa med min carry-on väska ;)? Njae, det får nog bli en plastpåse, det enda jag behöver förutom bikini och shorts som jag kommer åka i är väl lite varmare sovkläder och en handduk. Det löser sig. Jag kan ju säga att bikini låter sådär lockande när det idag har varit svinkallt, men det ändrar sig förhoppningsvis!


(Bild lånad från http://www.shorewoodrealestate.net/hammocks_beach.htm)
Här är Bear Island som vi ska campa på!

Jag är riktigt taggad och det ska bli sjukt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0