Nu kommer ni att tycka jag är konstig...

... men jag ville bara visa vad styrketräning kan göra. På de båda bilderna väger jag mer eller mindre lika mkt men jag hoppas även ni ser skillnad på dem, eller inbillar jag mig? Nej, det vet jag att jag inte gör. Det är främst överkroppen jag ser det på. Muskler väger mer än fett! (Nu har jag ju visserligen lagt på mig litegranna fett också, men ändå.)


Före styrketräningens tid.


Efter styrketräning eller ja pågående. (Toves bild)

Jag vet att många tjejer är rädda för styrketräning just för att de tror att de ska få enorma muskler och det trodde väl även jag förr. Det krävs ju dock en extremt noggrann diet och ett slaviskt liv på gymmet för att ens komma i närheten av det och hormonellt sett är det oftast inte ens möjligt. Istället får man en stark kropp som klarar av att släpa på ungar och att sitta en hel dag i en kontorsstol och man får en högre ämnesomsättning samt i mitt tycke en snyggare kropp! Min rygg har blivit så sjukt mkt bättre av den träningen jag har gjort här borta, även om jag tränat lite styrka hemma innan jag kom hit så var väl inte ryggträningen min favorit. Det har det blivit ändring på nu tack vare Mr PT! Nu har jag bara 4 timmar kvar med honom sen blir det två veckors egenträning före terminen är över. Känns faktiskt lite sorgligt :( jag skojade med honom idag och sa att vi kan köra PT-timmar via Skype till hösten. Haha, det vore något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0