Ny skolskjutning och paranoia

Jaha då var det dags igen. Ännu en skolskjutning i USA, detta är om jag inte minns fel den andra under mina knappt tre månader här borta och en av ett flertal genom åren. Man slutar aldrig att förvånas och chockas över vad för stackars typer det finns på den här jorden. Det här har jag självklart alltid haft med mig i bakhuvudet, även när jag sökte hit, men ska man avstå från att göra saker p.g.a. rädsla över att något hemskt ska hända kan man ju till slut inte göra någonting. Det skulle ju faktiskt även kunna hända på hemmaplan även om det känns mindre troligt.

Iaf, när vi satt på COM-lektionen förut hörde vi helt plötsligt ett högt, halvläskigt och märkligt ljud. Det blev knäpptyst i salen och alla tittade mot dörren precis som att vi väntade på att någon skulle storma in med ett vapen. Efter en halv minut vågade sig läraren fram till dörren och tittade ut. Hon såg ingen men hörde att någon gick neråt i korridoren sa hon. Eh jaha. Med tanke på vad som hade hänt tidigare under dagen hade iaf jag bara en tanke i huvudet och mitt hjärta tog några extra skutt där.

Men det var nog bara ett släng av paranoia, för vi såg ingen gun man. Phu!


(Bild lånad från http://petterssons.bloggsida.se)

Kommentarer
Postat av: Mor

Jaha ! Nu ska man behöva oroa sig för det oxå :(

2012-04-03 @ 08:19:23
Postat av: Anna

Har jag klarat mig helskinnad från Bolivia och Rio de Janeiro tror jag nog att jag gör det i USA:s säkraste delstat också ;)

2012-04-03 @ 16:32:37
URL: http://fransan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0