Och så lite kultur igen

Brittiskan tar en musikklass där hon måste knalla iväg på diverse kulturella aktiviteter för att sedan skriva paper om dessa och som den best European friend man är, är man ju inte sen att hänga på. Idag var det dags för en opera som spelades (sjöngs?) av studenter på skolan. En hårt nedbantad version av Askungen framställdes och ja, det var ju... intressant. Ni kan inte klandra mig för att ha försökt under den här terminen. Jag har nu varit på både teater, musikal, balett, konsert och opera - Slå det om ni kan! Musikal och vanlig konsert är dock mina självklara val, men får jag möjligheten kan jag absolut tänka mig att ge de andra tre ännu en chans.


Elaka styvmodern med döttrarna i en annorlunda tappning.


Askungen fick äntligen (visserligen efter bara ca 38 minuter) sin prins Charming!

Visste ni förresten varifrån Cinderella fick sitt namn? För att hon fick sova i askan vid spisen (Ja, DET visste vi nog alla iofs) och ett gammaldags ord för aska på engelska är tydligen cinder. Jag tycker dock att Cinderella låter riktigt tjusigt, så varför döpte de henne inte till Ashesella eller något liknande för?

För övrigt kan jag säga att det var vi och ett hundratal småttingar under 8 år iklädda prinsessklänningar där. När vi, som vuxna, har lite svårt att förstå nöjet med operasången kan man ju undra vad kidsen tycker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0