Pluggeri pluggera

Jag hade visst lite mer att göra de resterande veckorna än vad jag i slutet av mars trodde. Hur tänkte jag där? Idag har jag iaf prickat av två punkter på den listan; grupparbetet i COM och grupparbete nr 2 i HRM. I COM hade vi en muntlig presentation och jag får nog säga att det var en av mina sämre. Det kändes inte bra alls faktiskt. Läraren hatar typ presentationer där man står och läser från ett papper eller powerpoint och även om jag hade nött in det jag skulle säga gick det ju inte att undvika det helt och jag visste knappt vad jag pratade om. Hon föreslog roliga presentationer med mat och musik eller teater typ och det gav vi henne inte. Men men, nu är det gjort iaf vilket känns väldigt skönt.

HRM verkade först bli lite bättre än jag hade trott då min förra gruppmedlem dök upp 20 min för sent och vi redan hade delat in oss i andra grupper av tre eller fyra pers. Professorn nekade då henne en plats... Hoppsan. Istället hamnade jag med två av grabbarna som jag har två andra kurser ihop med också samt en annan tjej som verkade vettig. Jag fick dock den delen jag (och de andra tre) minst ville ha och min del slutade med tre sidor medans de andras delar var allt från ett par korta stycken till en tabell med sex rutors text i... Kul. Men nu är även den över och förhoppningsvis får vi 5 poäng på den med så jag bara behöver göra den tredje och kan skippa den fjärde då professorn tar bort en av arbetenas betyg och bara räknar in tre. (Vi behöver enligt henne då bara göra tre av fyra om vi är nöjda med poängen.)

Kvar på to-do-list är nu följande:

- Skriva klart dagboken i OB
- Quiz nr 4 i OB
- HRM grupparbete nr 3
- HRM-paper på 1-2 sidor
- HRM-läxa nr 3 (Nästan klar med - en fråga kvar)
- G&L paper på max 10 sidor (finns dock inget minimum haha)
- Final exam OB
- Final exam G&L
- Final exam COM

Målet är att skriva klart dagboken imorgon och gärna även HRM-papret före helgen. Nästa vecka är det quizzet och då måste jag även försöka få gjort det större papret så jag kan plugga till finalsen den sista veckan före det är dags för dem.


Klocktornet mitt på campus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0