Vinter igen?

Idag har jag frusit som en gnu. Madde undrade hur mycket gnuer fryser och det har jag inget direkt svar på förutom att det måste vara mycket. Riktigt aprilväder är det iaf just nu då det pendlar mellan 30 och 10 grader på bara några dagar..? Jag tror och hoppas dock på att värmen är på väg tillbaka igen snart.

Imorse gjorde jag då det där ökända fitness assessment testet igen. Det var väl inga direkta överraskande resultat, plus 2,2 kg på vågen och ehrm... plus 5,7% fettvikt. FAN. Men som sagt, vad hade jag väntat mig efter fyra månaders kaksvull? Jag får väl vara glad att det inte är mer, det hade ju lätt kunnat vara det tredubbla. Med exakt en månad kvar i sockerland finns det ju dock viss risk för att den siffran ökas något. Men det jobbar vi smidigt bort i juni, eller? Däremot hade det hänt litegrann på styrkefronten och jag klarade t.o.m. ett par armhävningar idag. Wow.

Nu har även min kropp börjat säga ifrån och mitt hjärta slår dubbelslag lite för ofta och känns konstigt. Både igår och idag fick jag ett sånt jäkla illamående över mig och trodde jag skulle bli sjuk och då hade jag inte "ens" ätit några kakor. Just det där med hjärtat är ingen höjdare, särskilt inte när man ska sova och man ligger där paranoid och inbillar sig att det ska sluta slå. Eh. Jag gjorde ju en koll i höstas med EKG och hela baletten och det visade inte på något konstigt mer än något oregelbunden rytm, men det var inget ovanligt sa de. Det går säkert över snart igen! Om inte får mitt försäkringsbolag vara beredd på att punga ut med en fin summa på minst 15 000 SEK... Det var vad det kostade Madde ('s försäkringsbolag) att göra samma procedur för ett tag sen här borta. Billigt...

Jag har kommit igång med det sista papret men det är inte en helt smidig uppgift. Det handlar mest om att jag inte hittar det jag söker i de där dokumenten som är på 80 sidor ca, men om jag känner den där professorn rätt så kan jag ta något annat ur dokumentet och lite snyggt smyga in. Det verkar ju inte vara så noga med honom. Jag hoppas verkligen jag blir klar imorgon.

Nu är Rob på väg härifrån med och jag är verkligen inte ett dugg avundsjuk på vad som väntar dem; att säga hejdå igen. Istället ser jag fram emot att få säga hej till Agust om en månad och 4,5 timme :)



Ps. När jag läser inlägget låter det verkligen som att jag har ett sunt förhållande till kakor... Not. Vilken nyhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0