Cape Fear Beer & Wine

Igår tog vår snälle amerikanska vän med oss ut på lokal som det så vackert kallades för ett par (30) år sedan. Lokal var kanske iofs att ta i, det var inte direkt dans utan snarare alkohol, biljard, en ren och en gammal soldatutrustning. Baren har en mängd olika ölsorter (även vin tror jag, eller ölvin?) från hela världen med fantasifulla namn och smaker. Jag startade med en Banana bread som var betydligt godare än min nästa som var med smak av hasselnöt och nektar.


Hasselnöt- och nektaröl!

Efter en stund med mycket skratt och roliga konversationer om befolkning m.m. bytte vi ut bordet mot biljardbordet och spelade ett parti. Tove och jag mot amerikanen och tyskan. Svenskarna var katastrofalt kassa och när vi väl lyckades pricka bollarna (kloten?) studsade de ut på golvet ist för ner i hålen. Man kan säga som så att vi hade publik och publiken såg roade ut.


Yes! Tove lyckades fånga typ det enda ögonblicket när jag faktiskt fick ner en boll i ett hål.


Japp, i USA skojar man om att man måste ha recept för att köpa typ allt i Sverige.


Tyskan & Tove som försöker se ut som en biljardboll!

Efter några timmar skulle vi gå vidare till en annan bar men hamnade ist på ett mathak där jag beställde en Captain Morgan & Cola. När servitrisen ville ha endast 15 kr betalt för den vägrade jag dock betala så lite och vi diskuterade priset en liten stund innan folk runt omkring påpekar att det var ett glas med enbart cola i. Hade jag tittat på storleken på glaset hade kanske jag också kunnat lista ut det. Iaf, jag fick ett nytt glas som var ungefär hälften så stort som det första och fick betala ca 50 kr ist. Men då var det även rom i ;)

Tre öl och en drink senare låg jag hemma i sängen kl. 01.30 och nu laddar jag för NHL hockey live i Raleigh ikväll!

Kvällens bästa: Tyskan berättar om det stundande befolkningsproblemet i Tyskland; Vi har stora problem med barn. Vi HAR inga barn!
Kvällens språkmiss: En i gänget berättar i taxin på väg hem att denne tror att allt blir svart när man dör. Den mörkhyade taxichaffisen tolkar det som att vi alla BLIR mörkhyade när vi dör.

Trevlig helg på er familj & vänner!

Kommentarer
Postat av: Garbogris

Jepp, jag är kvinnan som kan ta både ursnygga bilder OCH se ut som en biljardboll. Inte många som uppfyller de kriterierna, haha!

2012-02-19 @ 03:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0