Hooters & Sjukstuga igen

Igår kväll var vi som jag nämnde på Hooters på begäran av födelsedagsbarnet önskan. Är det bara jag som har fått för mig att servitriserna skulle åka runt på rullskridskor? Det låter visserligen som en icke säker arbetsmiljö, men någonstans måste jag väl ha fått den idéen ifrån? Jag kan iaf avslöja att så inte är fallet men de verkar ha fått genomgå en screening före anställning som sållade bort de tjejer som inte var av en särskild längd, vikt och bh-storlek. Små tighta hotpants och ett urringat linne var de klädda i, jättebruna strumpbyxor samt en förmodad spraytan på överkroppen. Man undrar ju lite hur de får igenom detta utan att bli stämda. Eller ja, de har blivit stämda (såklart) men av ett gäng killar som tyckte de diskriminerades p.g.a. att de bara anställer kvinnor. Men jag tror inte de fick igenom sin stämning... Det står nog ganska klart och tydligt i annonserna vad Hooters affärsidé är kan jag tänka mig.

Maten var sådär, det vanliga att välja på typ hamburgare eller wings. Jag kommer nog inte bli deras nästa stamkund, men det var intressant att få se det.


Tydligen är jag numera mörkrödhårig..?

Jag försökte smygfota en av servitriserna, var för feg att be om en bild såklart.


Men ni förstår säkert.

Födelsedagsbarnet fick dansa en konstig dans med alla Hooters-tjejerna påhejandes och sedan fick hon ballonger och tårta. Fast tårtan fick vi allihopa och det var mums.



Idag bröt förkylningen ut och jag är så sjukt förbannad så jag går och lägger mig nu. God natt.

Kommentarer
Postat av: LOttis

Hej!

Haha, jag skrattar så jag kissar på mig när jag läser munkarnas öde... Du borde bli journalist, du skriver väldigt roande!



Men jag tänkte bara sympatiskriva för jag är också SJUK, jäkla förkylning, det kommer inte bli ett enda träningspass för mig denna vecka och nu när man kommit igång och träna 2-3 så får man ju panik och tycker man växer direkt. Undra om tränandet drar ner immunförsvaret lite så man blir lite mer känslig i början! Fy för det! ha det gott och krya på dig....

2012-02-22 @ 11:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0