Invalid

Pigg som en lärka studsade jag upp sängen imorse kl. 06.15 för min första PT-timme nånsin! Jag har nog lyckats sova lite bättre inatt faktiskt så ja Lina, det där med träning och sömn det hör ju ihop :) Hoppas det blir ännu bättre inatt efter denna tidiga morgonen.

Hemma har jag aldrig delat upp styrketräningen i över- och underkroppen, utan ist kört ett helkroppspass på ca 60 min, vilket betyder att jag egentligen aldrig tar ut någon muskelgrupp ordentligt. Min PT delar nu upp det i två pass så på tisdagar ska vi köra överkropp och på torsdagar underkropp. Låter som en bra deal för mig då jag brukar känna av benen värre än just överkroppen och då har jag ju hela helgen på mig att vila till nästa pass.

Idag körde vi alltså underkroppen och jag kan säga som så att NU KAN JAG KNAPPT GÅ. Jag vill inte veta hur det kommer att kännas imorgon. Tack Mr PT, du gjorde helt klart ditt jobb! Åh nej, jag mindes precis att toaletten är mkt lägre här än hemma, jag kommer ju inte komma upp från den när jag sätter mig haha...

Efter styrkan körde vi även nån typ av intervallstyrkekondis? 20 sek skidhopp, 20 sek boxhopp, 20 sek knäböj mot vägg följt av vila 30 sek x 3. Eller jag pallade bara 2 set idag, därefter ramlade jag ihop i en hög och dog. Typ.

Efter passet stretchade jag säkert i 20 min, hoppas det hjälper lite iaf. Sen blev det frulle på Wag by myself igen. Gjorde misstaget att blanda keson med yoghurt som smakade som glass, det kommer inte att hända igen.

Nu väntar plugg resten av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0