Let's go Canes!

Igår var det återigen då dags för en liten tur till Raleigh och RBC-center för att denna gången beskåda en NHL-match. North Carolinas stoltheter Carolina Hurricanes spelade mot San José Sharks och vi hade äran att få se en förhållandevis mycket bra match där resultatet slutade med 3-2 till hemmalaget. De sista minuterna var riktigt spännande och det var inte helt klart att Canes skulle vinna, men till slut fixade det det!



Skojigt värre att vår finne här borta känner en i laget - Jussi Jokinen, som fixade VIP-biljetter till honom och en vän. Vi andra fick nöja oss med platserna högst högst upp, men vi var nöjda med dem också. Jussi blev även utnämnd till en av topptre i matchen. Tyvärr spelar inga svenskar för nuvarande i laget, men den svenska tröjan hänger i taket och vittnar om vad som har varit.



Stämningen där inne var grym men jag får nog ändå säga att HV71:s hemmamatcher inte ligger långt efter. Jag saknade en supporterklubb och kan stolt konstatera att North Bank Supporters gör ett grymt jobb. Man vet inte vad man saknar förräns man inte har det, eller hur var det?

Före matchen åt vi middag på The Pit och jag åt de möraste revbenen jag någonsin har ätit - mums!



Helnöjda med dagen var vi åter hemma på campus runt midnatt och ikväll väntar ytterligare en kul kväll med min host family!

Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Hoppas du får en bra kväll Kram

2012-02-18 @ 19:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0