Min far sade en gång...

... att allt jag tar i har en förmåga att gå sönder. Jag skulle vilja lägga till ett ord i det påståendet dock; all teknik jag tar i har en förmåga att gå sönder. Detta är ett stort mysterium för mig, har alltid varit och kommer antagligen alltid att vara. Två dagar efter ipodköpet hängde hela skiten upp sig med en sned bild och helt plötsligt börjar en ca 3 cm bred del av skärmen blinka och röra sig i rödsvart typ. Ehh, jaha hur startar man om en ipod som man inte ens kan stänga av? Eller kan man det? Jag stoppade i sladden iaf och efter ett litet tag blev det någon omstart som löste det hela, tack och lov.

Idag har min fem veckor gamla dator stängt av sig själv två ggr. Poff bara, svart. Detta är inte första gången det händer, utan snarare femte. En av dessa ggr kan jag tänka mig hade att göra med att jag hade haft igång den hela dagen, men idag har den inte vart igång särskilt länge.

Kanske är det p.g.a. sådana här händelser jag avskyr teknik och mitt tålamod med just teknik blir mindre och mindre.



(Bild lånad från http://www.vondewall.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0