Mögelmåndag

Ungefär så har den här måndagen känts. Imorse hade jag planerat att skriva ett riktigt positivt inlägg om att jag nu är frisk och att vi skulle ta och glömma den förra veckan, bara radera den. Men som dagen sedan flöt på får jag nog erkänna att jag ångrade mig.

Det började redan igår kväll när vi hasade oss ner till Hawks för lite mat. Gårdagens enda mat faktiskt om man inte räknar några smulor chips jag mumsade i mig till frukost. Klockan var då nästan 17.00 och jag såg med glädje fram emot den där kycklingburriton jag skulle köpa. När vi kom dit hade de fortf inte öppnat trots att de ska öppna kl 16 på söndagar. De hade tydligen lite problem med något som rörde mathanteringen, vattnet eller vad det nu var. Men kort efter vi kom dit öppnade de och vi fick vår mat. Min burrito smakade inte som den brukar. Punkt. Vissa köttbitar där i skulle jag inte vilja kalla för kyckling. Jag åt en tredjedel sen kastade jag resten och skulle ist äta den goda Twixen jag hade köpt också. Men då gick det upp för mig att jag hade köpt fel Twix. Jag gillar inte jordnötssmör, suck. Varför ska de stoppa jordnötssmör i precis allt för? Iaf så fick jag jätteont i magen och det höll i sig hela natten och har visat sig till och från idag med och när Edith sa att hon kände sig konstig i magen kom jag fram till att det var nåt skumt med Hawks igår. De tillagade säkert all mat innan det hände nåt med något där inne och maten kallnade sedan säkert och blev uppvärmd på nytt. Eller så var det inte alls så men hur som helst så hade jag ont i magen plus att jag fortf var hungrig så sömn blev det inte mkt.

Jag gick i fm till min första lektion i lite rask takt och när jag kom fram kunde jag inte sluta hosta. Awkward. Det kom nästan till den gränsen att jag var tvungen att gå ut ur klassrummet. On top of that (Nu kör vi lite Silvstedt med) var det tydligen någon i Cameron Hall som var trött på kylan och hade skruvat upp värmen till tropisk sådan. F Y F A N. Jag och de flesta andra med mig höll på att avlida. Härligt när man har två 1 tim och 15 mins lektioner efter varandra då. Det gick tydl inte att skruva ner värmen och det hjälpte föga att vi öppnade fönstret i salen. Behöver jag säga att det inte var lätt att koncentrera sig?

På väg hem efter tredje lektionen upptäcker jag att klacken på ena kängan är lös. Nu behöver jag köpa lim.

En timme före sista lektionen inser jag att jag måste skriva ut papret som skulle in idag och lämna in. Lånar Alex skrivare men den skriver ut hela papret förutom en rad mitt i. Gör om gör rätt tänkte vi, men samma sak. Panikar iväg till en byggnad bredvid oss som har en skrivare. Skrivaren out of order. Ja men självklart, det fattades ju bara. Halvspringa ner till Fisher för ett försök där som jag trodde gick prima. Sprang sedan till lektionen och kom precis i tid bara för att upptäcka att det blivit något konstigt med styckena och raderna när jag skrev ut. Men allvarligt?

En helt vanlig måndag.



MEN vad som ändå lyckades få mig att inse att jag haft värre dagar var det gulliga kortet och t-shirten som kom med posten idag. Tack älskling! Det kom väldigt lägligt :) Och tack mormor för paketet i fredags, det är uppätet nu haha!

Vi avslutade även dagen med en trevlig middag hemma hos vår amerikanska vän så jag kan inte dissa dagen fullständigt!

Imorrn känner jag på mig att det vänder och resten av veckan kommer att bli helt fantastisk!

Kommentarer
Postat av: Garbogris

Atta girl! Det är rätt attityd :))

2012-02-28 @ 05:55:37
URL: http://garbogris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0