Nästan utgång

Ikväll var tanken att vi i suiten skulle ha gått ut. Vi började lite smått här hemma och gick sedan vidare till en husfest off campus med massa internationella studenter. Golf-svenskan var där, spanjackerna i en av mina klasser var där, fransosen likaså och en mängd andra. (Jag är numera bästis med spanjackerna ifall ni undrar. Gammalt groll verkar vara glömt) Helt plötsligt kändes utgång inte särskilt lockande längre och jag rymde från festen tillsammans med en av amerikanerna och mexan i vår suite. Amerikanskans kompis kom och hämtade oss och körde oss till Cook-out. Jag vet, detta måste sluta snarast.

Huset vi var vid låg i ett område som var väldigt New England stil. När vi gick dit knallade vi förbi en polisbil som lite smidigt stod parkead i ett gatuhörn. På väg hem körde vi förbi två polisbilar. Detta är helt klart något som är precis som på film! Vad fasen, har de inget bättre för sig??

Alex kommentar på vägen dit: "Act normal."
Eh ja, försöka kan man ju men med tanke på det man har sett på Cops känns det som att det inte spelar någon roll hur man beter sig. Är polisen ute efter en så är de.

Jag har hört massa historier om hur de stormar husfester här och senast i torsdag var tjejerna i min suite med om en sådan stormning, men då ute på en krog. Kalabalik utan dess like.

Hjälp. Jag gjorde nog rätt i som åkte hem.

God natt på er.

Ps. Jag tog bilder men min kamera (Agusts kamera) suger röv och alla bilder är sjukt suddiga och inte ens lönt att lägga upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0