New York klappat och klart!

Då har vi, eller snarare jag, äntligen fått tummen ur och bokat boende i NYC. Det där första boendet jag pratade om för ett tag sedan lade vi ner. Från början skulle vi ha bokat det men då skulle vi inte veta vilken av hennes tre lägenheter vi skulle få förrän någon dag i förväg. Dock sa hon att alla låg på Manhattan. Jag hade ett par ytterligare frågor som hon tydligen inte ville svara på och när jag idag skulle se om det gick att boka ändå var de datumen inte längre tillgängliga. Jag mailade då henne igen och sa att jag inte hade hört något mer, varpå hon svarar att det blir antingen en lägenhet längst ner på Manhattan eller i East village som är typ där nere med. Då kände vi att vi hellre tog det mysiga bed & breakfast som vi hittat i Union City, efter Lincoln-tunneln väst om Manhattan. Samma avstånd till Times Square mer eller mindre men myyycket mysigare och billigare i UC samt att det även ingår frukost. Så där ska vi bo i 7 nätter och sedan på hotell på Times Square sista 3 nätterna! Hittade nämligen ett bra erbjudande på ett riktigt häftigt fyrstjärnigt boutiqe-hotell, så det tänkte vi unna oss :)

Efter dessa pissdagar med influensa känns det riktigt kul att allt är klart nu och att jag har något skoj att se fram emot! Jag har inte haft influensa på säkert 10 år och feber hade jag senast när jag drog ut de där visdomständerna för snart tre år sedan (bästa upplevelserna någonsin, eller vad säger du Paoi? Vi kan rekommendera en fantastisk tandläkare...). Alltså inte alltför ofta. Hade en riktig feberfrossa igår em/kväll, men lyckades sova mer eller mindre 12 timmar så idag har det vart bättre. Dock strular nu bihålorna ist och hostan är fortf lika jobbig. Vi hostar ikapp här i suiten och när detta är över hoppas vi att det är det en gång för alla. Vi blev tvungna att ställa in maskeraden ikväll, surt när jag t.o.m. hade gått in för det och köpt en outfit. Istället ligger vi framför tvn och halvkollar på Lejonkungen.

Hoppas ni har haft en bra mellokväll där hemma!

Ps. Edith gick till skolhälsan som sa precis det som jag har försökt säga till henne och alla andra haha! Ingen medicin mot virus :D

Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Du kan ju köpa nässpray så du slipper få något i bihålorna Kram

2012-02-26 @ 08:23:04
Postat av: Mli

Jag är så avundsjuk på er lilla trip till NY! Jag vill med!! :D Krya på dig! Kram

2012-02-27 @ 19:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0