(O)Lycka är...

... när man upptäcker att man har suttit och stirrat och slitit med skoluppgifter och sedan inser att det var helt i onödan. Tydligen skulle jag bara ha skrivit dagboksanteckningar om en av de tre övningarna jag har knåpat ihop. Jahapp. De där (jag) internationella studenterna alltså...

... när man för en tredje gång på sex veckor känner att halsen börjar strula igen. Jag orkar inte mer, snälla låt det inte bryta ut! De går bara runt runt runt de här hemska förkylningarna här borta. De som är förkylda borde sättas i karantän (inklusive jag själv).

Riktig lycka är iaf när man får tillbaka den första stora läxan i HRM och inser att man fick full pott samt en trevlig kommentar lydande: "Yeaj! You should definitely be involved in HRA!" Jag har inte helt fullt förstått vad HRA är, men jag tror det är någon form av HR-grupp eller klubb på skolan. Anledningen till kommentaren var att hon genom min läxa fick veta vilket yrke jag är intresserad av. Vissa delar av läxan hade behövts utvecklas något och hade jag vart läraren hade jag nog inte satt full poäng då, men jag tackar och tar emot ändå!

Jag fick även tillbaka det andra quizzet i OB och jag fick 10/11 poäng denna gången!

Nu ska jag iväg på dagens sista lektion och efteråt blir det middag på Hooters för att fira en av brittiskornas födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0