Romantisk middag för fyra

Middagsplanerna slutade med att fyra stycken i vår suite gav sig iväg till fonduestället The little dipper för lite ost- och chokladfondue. Vi skippade alltså salladen och själva huvudfonduen med köttet som jag åt sist med min host family, men det var mer än tillräckligt ändå så mkt frukt och kakor och grejer som det var till chokladen. Vi beställde iofs in kyckling och räkor till osten och jag förklarade för tjejerna att jag är allergisk mot räkor varpå de skulle doppa sina räkor på ost på tallrikarna ist för direkt i osten. Det tog dock inte längre än fem sekunder innan en av amerikanskorna trycker ner sin första räka och jag tittar på henne med chock i blicken varpå hon blir alldeles paralyserad och gav oss ett av de roligaste minspelen jag sett på länge haha... Halvvägs in i måltiden gör hon om samma misstag och vi skrattade gott åt henne. Jag skyller min fnissattack efter middagen på den smärre räkförgiftningen - inte på allt socker ;)



Jag älskar verkligen kameran... Har jag gjort nån konstig inställning eller vad är det frågan om?

Iaf så var det vi och femton par på restaurangen typ. Alla par satt på samma sida av bordet, vilket vi tyckte var märkligt och en person av typ alla par var klädd i röda kläder. Är det någon klädkod för Valentine's Day, eller vad var det frågan om?

Kvällens bästa: Servitören förolämpar amerikanskorna och påstår att folk från Södern inte är särskilt trevliga. Han fick knappt någon dricks.
Kvällens sämsta: Anna flaxar ut ett helt glas med vatten som skvätter iväg till paret vid bordet bredvid. Är någon förvånad?

Vi tjejer i suiten fick även en liten present av en av amerikanskorna idag, ett litet gulligt kort med en sticker i och en liten godis. Flera av tjejerna har även fått nån form av present från sina föräldrar och Val fick t.o.m. blomsterbud från sin pojkvän som är på utbyte i Skottland. Icke-firaren är väldigt nöjd med dagen som också innehöll en skype-dejt med Agust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0