Superbowl

Som många av er redan vet var det ikväll final i den amerikanska fotbollsligan (Hmm, det lät mkt märkligt på svenska...?)NFL - Superbowl! Jag missar ju roliga högtider som Thanksgiving och Halloween under min tid här så det var ju kul att få uppleva detta iaf! Visst det är ingen högtid, men man kan nästan beskriva det som en sådan. För er som inte såg det kan jag tyvärr inte lämna så många kommentarer kring just matchen men Madonna stod för halvleksunderhållningen vilket stundtals kändes något pinsamt och lamt, men Madonna är ju alltid Madonna. Ärligt talat vet jag inte ens vem som vann, ehhh... Så intresserad var visst jag. Tydligen är många mer intresserade av reklampauserna då de brukar vara riktigt påkostade under just Superbowl med tanke på hur många som tittar. Mötley Crue var med i en reklam, den var nog den enda jag tyckte var något speciellt med. Jag läste i min klasskompis FB att de käkar pizza i Chicago den här dagen men här nere är det Chicken Wings som gäller. Det finns säkert folk som äter pizza med men det jag har hört folk prata mest om är just vingarna.

Vi fick iaf chansen att uppleva detta på ett riktigt amerikanskt vis genom en husfest med massa massa amerikaner. Huset hade nog sett sina bättre dagar och den genomgående heltäckningsmattan är ju ingen höjdare alltså och vi fick även uppleva hur man besöker toaletten här borta - Är man på toa stänger man dörren utan lås på, är man inte på toa låter man helt enkelt dörren stå öppen. Vi var livrädda och gick på toa två och två varav den ena fick håll vakt utanför haha. Det där hade ju aldrig funkat hemma, folk rycker ju upp dörren om den inte är låst.

Efteråt åkte vi till, ja jag skäms verkligen över att säga vart vi åkte men... Cook-Out. Jag fattar inte vad som har flugit i oss. Punkt.

Sen åkte vi hem till vår amerikan och käkade medan vi började titta på Huligans. Vissa av oss (läs Anna) var väl mer intresserade av att titta på Jax från Sons of Anarchy än själva filmen dock haha men ändå.

Jag lyckades nästan avsluta den första av tre delar i min läxa i HRM idag också. Det var ju på tiden, nu är det bara en vecka kvar innan den ska in.



Tog inga bilder idag av rädsla för att bli utkastad ur huset, detta är en av de suddiga bilderna från gårdagens party. Jag är helt klart blekansiktet i vår suite haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0