Tisdagstips och träning!

Idag var jag tillbaka i gymmet, vilket jag faktiskt får erkänna var en eller tre dagar för tidigt. Jag blev så sjukt andfådd och sliten efter ingenting att jag nästan ville slå min stackars PT. Det var ju knappast hans fel att jag beslutat om att friskförklara mig själv. Han påstår att jag gör bättre ifrån mig på vissa övningar, men jag tror mest han försökte få upp mitt humör idag. Efter att ha suttit och legat stilla den senaste veckan mådde heller inte ryggen sitt bästa och sista ryggövningen gick inte alls, brak sa det i ryggslutet (för sjuttielfte gången) i andra setet och nu är det aj aj igen. Har försökt mig på just den övningen hemma tidigare men inte klarat så det är bara att inse att jag får göra annat. När jag kommer hem är det verkligen på tiden att jag tar tag i ryggen med och besöker en kiropraktor eller naprapat också.



Men trots ryggont, andfåddhet, rinnande snor och pipiga luftvägar ger jag tummen upp för denna dagen! Jag har fått en del skolarbete gjort och jag har ätit världens godaste glass med marshmallow fluff tillbehör. Jag har suttit ute i solen en liten stund och fått lite ljus (Kanske därför jag är glad?) Till middag åt jag t.o.m. en hyfsat nyttig middag och jag har hittat en ny favoritgrönsak; edamamebönan. Jag åt sådana med min host family när vi åt sushi också, men där fick man dem i själva stjälken och med salt på - I Wag får man dem "rensade". Jag fick upp ögonen på bönan i vintras hemma och köpte hem en frusen påse, men den hann aldrig testats innan jag åkte. Men de kan jag tipsa er om!



(Bilder från http://ilovefruktsallad.wordpress.com & http://lillavackraanna.blogg.se)

Nu åter till läsandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0