Träning med PT:n

Idag var det dags för mitt andra pass med Mr PT. Jag sov lika värdelöst inatt igen som vanligt och trodde en stund att jag skulle kräkas under passet men det gick till slut ändå. Idag var det dags för överkroppen och vi påbörjade passet med intervaller likt de vi avslutade passet förra gången med. Idag körde vi dock två olika set x3 ggr vardera. Man tror inte att det ska vara så jobbigt, men halvvägs in i andra rundan undrar man hur man ska överleva.

Jag har ju en del problem med nedre delen av min rygg, särskilt den vänstra sidan och det har jag berättat för honom men det var ett par övningar jag kände av det i som behövs justeras. Min vänstra axel/skuldra är tydligen dessutom ett skämt som inte klarar någonting. Såhär på kvällskvisten känns det att jag har tränat, men inte på långa vägar samma känsla som efter benpasset. Det kanske inte har låtit så de senaste dagarna, men jag älskade verkligen benpasset! Han försökte även få mig att göra sit-ups men min rygg pallar inte det, det går bara inte plus att jag är en trogen anhängare till Olgas plankmetod (http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/). Sit-ups går helt enkelt bort för mig.

Ikväll fick jag ett mail från Mr PT där han skrev att han hade pratat med sin chef om de program han satt ihop till mig och hon ville justera det från uppdelat under/överkropp till två olika helkroppsprogram med 20-30 min kondition. NEJ! Skrev jag tillbaka. Jag är inte intresserad av kondition, det kör jag ju på egen hand. Det dög bra med de flåsintervallerna vi har kört nu bara - inte mer. Jag vill verkligen fokusera på styrkan och verkligen ha det uppdelat så man tar ut sig ordentligt. Hoppas han är olydig mot chefen, för det måste ju ändå vara han och jag som bestämmer..?

Efter vår workout körde jag 20 min intervaller på löpbandet och sedan knallade jag tillbaka till gymmet ikväll för ett Power Yoga pass. Det var helt ok, men jag gillar de passen på Atlantis bättre. Heja Atlantis!



Plankan is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0