Tröttast i stan (på campus?)

Efter ca fyra timmars sömn tågade jag imorse iväg till gymmet och spinningcykeln. Den här gången var ipoden laddad och jag körde ett betydligt hårdare pass än förra veckan. Blev ju lite hattigt när jag inte hade förberedd någon låtlista, men till nästa gång ska det bli ordning på det hela. Tanken med att gå upp i bra tid idag var ju även att förbereda mig inför morgondagens pass med PT:n, hade jag tagit sovmorgon idag hade jag aldrig pallat gå upp 6.15 imorgon.

Normalt sett brukar morgonträning medföra mer energi till resten av dagen men idag var bland det värsta jag vart med om. Zombie-Anna gick på sina fyra lektioner och 1 tim, 15 min (x4) har aldrig känts så långa. G&L professorn fortsätter att blajja om ingenting, HRM-professorn är fortf helt fantastisk och förtjänar inte att man sitter och halvsover under lektionen, OB-professorn är bra men halvläskig ibland när hon kastar ut påståenden och frågor. Idag frågade hon mig vad folket säger om Kamprad och vad det säger om Ikeas företagskultur. Jag fattade ingenting först och skyller det på zombiestadiet. Men efter en kort sekund ramlade poletten ned som tur var. Snål-Ingvar! COM-läraren är skoj men innehållet i kursen börjar mer och mer likna ett skämt. Vi tittar på bilder på flaggor och symboler eller ska gissa vad brittiska ord betyder översatt till amerikanska... Idag frågade hon oss om man får ha vapen hur som helst i Sverige, varpå två sovande svenskor svarade "Ehhh vet inte" och "Det tror vi inte". Hahahaha... Vi VET att man inte får ha det.

Den där filmen vi såg om marinkåren visade ju sig inte var något annat än en ren rekryteringsfilm. Otippat... Man vågar inte öppna käften där inne och säga något om deras högt värderade militär kan jag lova. En av fransmännen gjorde det men blev mer eller mindre nedröstad av professorn. Han höll inte med honom alls och vi skulle diskutera det i klassen men professorn gav han ca fem min, varför han sa att han hellre ville ta det nästa lektion när vi hade mer tid på oss. Det var idag. Tror ni han fick öppna munnen eller..?

Nej, nu är kl. 21 och jag tänker gå och lägga mig.

Ps. Varför smakar low-cal "smoothie" mer sött än vanlig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0