Tvätt- och pluggdag

Idag har jag haft en tvätt- och pluggdag. Mest tvättdag och mindre pluggdag (som vanligt). Vi har vår tvättstuga i en servicebyggnad ca 2 min gångavstånd från suiten. För att slippa gå dit i onödan, jag menar det tar ju ändå två min att gå, så finns det en smidig webbsida man kan se om det är maskiner lediga eller ej. Här kan man även se hur många min det är kvar på de maskiner man har satt på. Himla smidigt! Det verkar dock som att man måste vara på hugget och hänga på sina maskiner om man vill behålla sina kläder. Idag satt det två lappar uppsatta angående stulna kläder. Den ena lappen gällde t.o.m. underkläder. Jag hoppas verkligen att någon tog det av misstag, vem vill ha någons begagnade underkläder? Vissa av de där maskinerna verkar funka lite som de vill och en av dem visade att det var en minut kvar i säkert 10 min, jag var livrädd att den aldrig skulle sluta och att mina kläder skulle ätas upp av den. En av torktumlarna tumlade även mina kläder i en timme utan att torka dem. De var precis lika blöta när maskinen var klar. Härligt.



Vår bakgård, vägen bort till servicebyggnaden.



Det finns en liten grillplats utanför.



Tvättstugan!



Tjuvar - Ge er till känna!



Tvättstugan på nätet!

Nu har jag gjort klart den andra delen av tre i den där läxan jag pysslat med i evigheter. Imorrn måste jag få klart den tredje delen och quizzet online tänkte jag så att jag kan fokusera på att läsa inför quiz nr 2 i OB på onsdag. Jag känner på mig att det inte kommer att finnas jättemkt tid till att läsa fram till onsdag, vi har lite andra prioriteringar just nu haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0