Väderomslag

Det hjälpte att sura över kyla, idag kom värmen tillbaka! Strålande solsken och nästan 20 grader igen och om man litar på sin ipod ser det ut som att det ska hålla i sig resten av veckan.



Ska man istället lita på yr.no såg det kanske inte lika kul ut. Men det är ju iaf inga minusgrader!

Veckans lektioner är över vilket jag är otroligt glad över. Hade mitt andra quiz i OB idag och det kändes ju kul när professorn påstår att detta var ett av de lättaste quizzen hon har gjort och att vi inte behöver vara oroliga över annat och jag fick fundera in i det längsta på säkert fem av elva frågor. Inga missöden á la kryssa i flera svar idag iaf och förhoppningsvis blir resultatet inte sämre än det förra, men man vet aldrig...

I COM fick vi idag lära oss hur man lämnar sitt visitkort till någon i Turkiet eller Australien - Med en hand eller båda händerna. Kan komma att bli otroligt värdefull information i framtiden. Jag ser med spänning fram emot tentan i den här kursen, en dag före jag åker på Spring Break. Blir det frågor i stil med "I vilket land kan du skåda den här stoppskylten?" och "Vad betyder den brittiska ordet lorry på amerikansk engelska?" Om det blir det, kanske jag får ett A i en av kurserna iaf.

Jag hyser dock inte stora förhoppningar om G&L. Jag börjar faktiskt bli riktigt orolig angående den kursen. Jag har inte lärt mig någonting där under dessa veckor (Oj, nu höll jag nästan på att glömma - Jag har ju lärt mig att professorn har tjänstgjort Marinkåren under fyra år) och tentan ligger tre dagar EFTER Spring Break. VARFÖR??!! Jag är riktigt sugen på att spendera semestern i NYC på att sitta på rummet och plugga. Jag kan särskilt tänka mig att Agust tycker det ska bli kul att uppleva staden ensam. Not. Jag får väl helt enkelt lägga in en stöt veckan före och kanske underhålla det ett fåtal timmar under semestern för att sedan förlita mig på måndagen och tisdagen före tentan. Vad jag har förstått består hans tentor heller INTE av multiple-choice eller sant/falskt frågor, utan här är det helt vanliga hederliga essay-frågor som gäller. Man har ju blivit lite bortskämd med just multiple-choice test nu...

Annars är det precis som det har varit den sista tiden, d.v.s. humöret går upp och ner, jag är sjukt trött och får kämpa mot sömnen under lektionerna och jag har ätit en obscen mängd med kakor.

Jag hoppas kunna återkomma med en positivare attityd snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0