Båttur på Cape Fear

I em har vi i det internationella gänget vart iväg på en liten båttur längs med floden nere i downtown - Cape Fear. Vi fick en guidad tur och fick veta lite om Wilmingtons historia och se platser där One tree hill är inspelat. Jag har nog inte sett ett enda avsnitt av den serien så just det var kanske inte så intressant för min del. Men tydligen finns det alligatorer även här uppe, ja vi är ju trots allt i södern här med. Vattnet är dock för kallt för dem ännu och jag fattade inte var de håller hus den här årstiden? Längre neråt södern?

Vi blev också serverade en liten södermåltid bestående av friterad kyckling, köttbullar i tomatsås, "potatissallad" (tänk kallt potatismos med några bitar i), crackers, vindruvor, ostkubar och lite olika småkakor.

Mitt humör var dock inte strålande och har inte varit på hela dagen. Jag är så sjukt trött på att vara sjuk nu och hade hellre gått ut ikväll ist för att sitta här hemma, hostandes och snorandes. Vi har sjukstuga här i suiten, de flesta är hängiga och det känns lite som dagis - en blir sjuk och alla blir sjuka. Så fort man blir frisk blir man smittad av nästa osv. Kul.



Kajen där vi påbörjade turen.



Aussie-Edith, Aussie-Laura, Mexar-Valerie & Jag. Alla utom Laura bor i vår suite.



New England style.



Solnedgången!

Nehepp nu ska jag lägga in en sista pluggstöt såhär på fredgagskvällen och sen är det sängen som gäller!


Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Hoppas du blir kry snart Kram

2012-01-28 @ 06:17:14
Postat av: alex

hej anna har du det bra? nu när du ändå är i usa passa på att kolla på lite amrikansk fotboll

2012-02-03 @ 21:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0