Campus UNCW

Ordet campus har under de här två dagarna fått en lite annan innebörd. I Jönköping består campus av fyra fackhögskolor med varsin restaurang, ett bibliotek med ett café samt en byggnad med studenthälsan, ett café, Knutpunkten och lite annat. Allt är placerat på en väldigt liten yta och ingen bor på campus.

Campus här är helt sjukt! Det är som en liten stad i själva staden fördelat på ett område om ca 5 km. Alla byggnader ser typ likadana ut - Stora fancy rödtegelsbyggnader med vita knutar. Vi har ett stort gym som de dessutom håller på att bygga ut. Det finns vägar och cykelvägar, skogsområden, dammar, en mängd olika restauranger och caféer.

Det finns flera olika sätt att bo på. De flesta utbytesstudenterna placeras i International House (I-house) tillsammans med amerikanska studenter som är intresserad av att lära känna dessa. De som inte får plats i I-house placeras istället i University Suites - lägenheter där 10 pers samsas om utrymmena. Jag bor i Suite P tillsammans med en mexikanska, en aussie, en brittiska och sex st amerikanskor. Två av amerikanskorna har egna rum medan vi andra får dela två och två.

Min roomie är en lugn och ganska försynt filmstudent. Passar mig väldigt bra då jag inte kommer vara ute och festa varje dag och jag antagligen inte skulle uppskatta en roomie som gjorde det. Hon verkar hur snäll som helst och visade oss idag vägen till Best Buy där hon fick sitta i över en timme och vänta på att vi andra skulle hitta ett kontantkort som passade oss. Det visade sig tydligen vara ett felköp, då ingen av oss nu får igång våra nya fancy 5 dollars Samsungs haha...

Jag kan se både fördelar och nackdelar med båda dessa boenden. Kanske kan det bli som så att vi i sviterna endast kommer att umgås med varandra medan de i I-house umgås med alla. Kanske är det lättare att bli accepterad i sviterna om man vill ta det lugnt och stänga in sig på sitt rum. Jag vet inte, men jag tror detta blir bra oavsett!

Bilder kommer upp snart!

Imorrn börjar kurserna, spännande!

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Hej! Kul att du kommit fram ordentligt och att du verkar ha det bra. Du är så jäkla tuff som vågar göra det här, jag hade aldrig gjort det! ;) Njut av tiden och ha så himla roligt!! Kramar

2012-01-11 @ 10:50:15
Postat av: Kaisa

Yhee, Anna nu ska jag följa dig =)) Vill ha bildeeeer =) Pok

2012-01-11 @ 13:09:27
URL: http://kaisagustafsson.blogg.se/
Postat av: Tran

Hej söt! Låter som allt är bra :) Skönt att höra! Jag är så glad för jag kan läsa din blogg på jobbet! Hurra! kommer kolla varje dag så känn pressen :)) Puss puss njut av allt nu vi finns kvar här när du kommer hem :) haha!

2012-01-11 @ 13:57:27
Postat av: Karin Fröderberg

Fy sjutton va bra du kommer ha det! Jag ser fram emot att läsa om ditt "nya" liv. Puss

2012-01-11 @ 15:07:16
URL: http://mejkme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0