Datorinköp

Men kul att jag skrev ett helt inlägg och att det försvann?

Ja iaf, igår tog jag mig äntligen i kragen och knallade bort till Best Buy för ett datorköp. Det blev en gammal hederlig PC än en gång, jag kände mig inte redo för en Mac än ;) Fick en helt OK Asus för ca 3000 kr bara och jag kan knappt beskriva hur underbat det känns att kunna sitta framför den i mer än fem minuter utan att strålas sönder. Trots att det svenska tangentbordet sitter ganska väl inprintat i huvudet får jag nog ändå erkänna att det är lite klurigt att använda andra tecken på tangenterna än de som står på dem, men det vänjer man väl snabbt vid.

En av de amerikanska volontärerna hjälpte mig sedan att komma igång med datorn och idag sitter jag och för över informationen från den gamla till den nya.

Efter datorfixet tog han med mig och två av de andra svenskarna till gallerian och det andra shoppingstället - Mayfaire och vi käkade även lunch utanför campus. Tro mig, det är svårt att hitta "normal" mat är borta, men det GÅR! Vi gick iaf loss på skor och jag fick med mig ett par joggingsskor och ett par sandaler hem samt ett par solglasögon.



Jag är ju svag för Nike's träningsprylar och dessa var rea på rean och kostade bara ca 260 kr, vilket fynd!



Dessa gick på ca 200 kr och gör sig kanske inte helt rättvisa i en dålig mobilbild men de är iaf sjukt fina!

Ovan nämnda amerikan visade sig även ha en fantastiskt bra musiksmak och han är nu även introducerad för The Embodied, vilka föll honom helt i smaken! Jag upptäckte även att jag nog själv har en del att lära om den amerikanska musiken.

Idag har jag och Agust bokat flygbiljetter till NY i mars, längtar!! Vi har fortf inte hittat någonstans att bo, det är ju hutlösa priser för otäcka ställen. Jag har iaf mailat en person som hyr ut sin studio på Mid Manhattan så får vi hoppas att det kan vara något, såg betydligt bättre ut än de skabbiga hotellen vi hittills tittat på.



Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Läckra skor !!!!!!!!!!!!!!! Kram

2012-01-17 @ 21:09:12
Postat av: Mamma

Undra om du får med allt hem sedan :O) ser ut att kunna bli mycket shopping !

2012-01-18 @ 16:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0