En vecka har passerat

Veckan som har gått har verkligen passerat fort och jag har haft tusen saker att tänka på och göra hela tiden vilket har varit skönt, för då gör sig inte längtan efter er där hemma sig påmind lika ofta. Dock finns den där hela tiden och även fast jag vet att jag borde leva i nuet räknar jag ändå veckorna tills jag får uppleva New York tillsammans med Agust! (7,5 vecka kvar)

Men jag måste verkligen säga att jag är så glad att jag slutligen tog mig i kragen och åkte för detta är helt klart så här långt en av de bästa upplevelserna jag har varit med om. Det klår det mesta med hästlängder!


Vi är ca 30-40 internationella studenter här nu som kom denna terminen. Ca 16 st av dessa är aussies, fyra av oss är svenskar, några är britter, tyskar, en finne, en brasse, en fransyska, en mexikanska. De flesta bor som tidigare nämnt i I-house men ett gäng av oss (uppenbarligen vi som är lite "äldre") är placerade i The Suites. De flesta är väldigt öppna och man umgås i stort sett med alla. Det finns väl vissa gäng redan och det kom ett större aussiegrabbgäng hit tillsammans vilka jag nog inte ens sagt hej till men utöver det så. Vi har även börjat hänga lite mer med våra amerikanska suitemates vilka också är toppen. I Wilmington tar man sig inte helt smidigt sig runt utan en bil och tre av de amerikanska tjejerna vi bor med har bil och de har sagt att vill vi åka någonstans är det bara att hojta så kör de oss gladeligen. Det är vi oerhört tacksamma för! Särskilt senare i vår när det blir strandväder.

En av dem tog idag oss till gallerian igen och det blev ytterligare ett besök på Victorias Secret samt Forever 21. Får nog hålla i plånboken lite och påminna mig själv om att det inte kommer någon mer låning förrän i aug...

Morfar undrade om träningen ja... Haha! Ja, den här veckan har jag nog lite sett som en smekmånad vad gäller maten och träningen. Jag har testat på det mesta "äckliga" och verkligen struntat i vad jag har ätit och eftersom jag har varit dålig i halsen och varit förkyld har jag inte kommit igång med den biten ännu. Min förhoppning är dock att jag ska komma igång med detta i veckan som kommer och definitivt signa up för en PT!! Jag längtar :)

Iaf så går jag nästan runt på ett rosa moln och jag hoppas att den här känslan finns kvar resten av terminen, även när skolan sätter igång ordentligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0