Fitness assessment test & Muntlig pres på eng

Imorse gjorde jag då det där fitnesstestet med min blivande PT. Jag kan ju säga att det var allt annat än kul när han klämde på fettet på underarmen och magen. Lika kul var det att jag inte mer än hann dit förrän jag fick springa hem för att hämta ett par shorts som jag blivit ombedd att ta med men tydligen ignorerade och kom sedan tillbaka halft döende i hostattack. Lite mer kul var det att skriva under papper på att jag inte kommer att stämma honom för att han klämde på fettet och tog dessa tester. Och varför vill de veta hur många armhävningar jag klarar? Jag tycker det borde finnas bättre sätt att testa styrkan på än armhävningar och sit-ups. Jag tränar inget av det och får nog säga att jag känner mig hyfsat stark ändå.

För den som vill veta klarade jag en armhävning. Eller egentligen klarade jag inte ens en, men han skrev det ändå. Inte ens EN och nu sitter jag här med svinont i bröstmuskeln typ och undrar hur det gick till? Och innan ni hånar mig kan jag också tillägga att jag var tvungen att gå ända ner i marken och snudda en grej han lade där innan jag skulle vända. Så långt ner har jag sällan sett någon gå på Atlantis. Sit-upsen gick något bättre iaf och där låg jag åtminstone på medel.

Sen gjorde jag några andra konstiga test som testade min styrka i handen typ och flexibilitet i höften. Väl över medel samt över medel hamnade jag på dessa båda så jag tycker vi fokuserar på dem och glömmer de andra resultaten haha!

Det var ju även intressant att se sin vikt i pounds... Jag glömmer bort att det inte är precis dubbelt så mkt som kg, så först fick jag en chock och undrade hur mkt jag hade lyckats gå upp på tre veckor här. Men ett pound är ungefär 0,45 kg så riktigt så mkt jag först trodde det var var det inte. Puh! Längden är 5 foot 10 i deras knasiga räknesystem.

Resultat av fettklämmet blev iaf medel och jag har kommit fram till att det procenttalet jag fick inte stämmer överens med det test syrran gjorde för ett tag sedan (som jag har spenderat halva dagen med att fundera på). Antingen skulle jag isf vara sjukt mkt magrare än henne eller lite fetare, vilket verkar stämma dåligt med värdet medel. Hmm, hoppas dock inte det medeltalet är framräknat genom fettkläm på den genomsnittlige amerikanen... För då är nog inte medel det medel vi svennar tänker på haha!

Jaha iaf så ska vi nu då träna tis och tors kl. 6.45-7.45. Stackars honom. Stackars mig också när jag tänker igenom detta en extra gång, eftersom jag i stort sett aldrig verkar somna före 02 numera. Jag fattar inte hur jag ska vända detta?? Jag är verkligen svintrött konstant och går och lägger mig i bra tid, men det går ju inte! Jag börjar mer och mer tro på detta med feng shui. Kanske ska jag prova att lägga mig på andra hållet i sängen inatt. Möjligheterna till att flytta på sängen är ju däremot inte särskilt stor. Idag satt jag t. om. och somnade på en lektion. Hur pinsamt som helst och professorn måste ha sett det. Vaknade till när jag hoppade till sådär man brukar göra när man är på väg att somna. Nä fy!! Hoppas inte jag kommer ligga och hosta mig sönder och samman inatt igen...

Världens längsta inlägg som jag hade tänkt dela upp i två men nu blev det inte så ändå.

Jag avslutar det hela med att säga att jag har klarat av min första muntliga presentation på engelska idag!! Ja, det var ganska nervöst. Ja, jag stakade mig på minst ett ord (initiative) som jag fortf inte kan uttala. Ja, presentationen kändes mycket längre än fem min. Men jag är stolt och tycker defintivt att Madde och jag fixade det galant. Många av de amerikanska studenterna höll sina presentationer i typ en minut (det var sagt fem min) och hade inte alls gjort en lika seriös jämförelse som vi hade ;) Fast de lär ju tycka att vi var alldeles för seriösa och hade för långa presentationer... Haha.



Leutze Hall där jag har COM-kursen och alltså kvällens presentation.

Kommentarer
Postat av: Anna ljungkvist

Haha Anna va rolig du är, älskar ditt möte med din blivande pt!

Angående hans tester finns de olika sätt att göra detta på, armhävningar och situps kan vara några av dem;) och ett fett-test kan man ju göra, dock vet jag inte om det är så vetenskapligt att klämma på någon! Snarare använda måttband eller mätinstrument är att föredra:) spännande att se hur detta slutar. Själv har jag nu bokat in min första timme hemma på mitt gym:) blivande c-uppsats där kanske, skillnader och likheter (om det finns några) på pt i Sverige och USA och träningsresultaten av dessa;) hehe fortsätt ös på med dina långa utlägg, det är en fröjd för ögat:)

Kram!

2012-01-31 @ 08:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0