Här bor jag!

Idag har jag bott här i tre veckor så då kanske det är på tiden att ni får se hur det ser ut här i suiten!



Vår sovrumsdörr. Jag vet faktiskt inte varför min roomie har tre lappar, men det har alla de tjejerna som har bott här länge när jag tänker efter. Kanske får man en ny efter varje termin?



"Mitt rum", min del är den vänstra halvan. Lägg märke till den gosiga heltäckningsmattan.



Jag ljög förut, hela den vänstra halvan är inte min. Garderoberna delar vi på. Men byrån där nere är min. Notera att dörren inte är stängd ;)



Mitt fina örngott jag fick av tjejerna innan jag åkte! Agust använda t-shirt pryder även min sänggavel, men den luktar knappt Agust längre :(



Vår entré till suiten/vardagsrummet.



Andra delen av vardagsrummet med kökspentryt.



En av våra två "korridorer". Jag bor i rummet direkt till höger, badrummet är längst ned till vänster.



Ena halvan av badrummet, vi har två likadan såna här rum som sitter ihop med en liten öppning emellan.



Nu börjar jag känna att det blev för lång husesyn.



Men vi kör en toabild med. That's it! Toaletten är placerad skitlågt av någon anledning som jag inte vet varför.

En gång per vecka kommer housekeeping och städar vårt badrum men i övrigt får vi sköta städningen själva. Detta är ju ytterligare en sak som skrämde mig före jag kom hit. Ja, inte att man är tvungen att städa själv men snarare tanken på att bo ihop med många andra som kanske inte har samma syn på städning som mig själv. Men jag använder köket väldigt sparsamt och skiter därför fullständigt i hur det ser ut där. Vill de andra inte diska efter sig, så fine gör inte det då. Mitt rum har jag inte städat alls heller, tydligen vande man sig ganska snabbt vid detta levernet. Min roomie har iaf en liten handdammsugare som jag har tänkt att låna. Någon gång. Heltäckningsmattan gör på något sätt att det inte upplevs som smutsigt... Hmm. Jag ska ta en bild på exteriören också senare idag så får ni se hur byggnaden ser ut!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är det som är bra m heltäckningsmattor ,skiten liksom göms där i ;O)

2012-01-29 @ 17:54:15
Postat av: Kerstin Johansson

Kul att titta in!! ;)

2012-01-29 @ 19:34:13
Postat av: Inger Ahlqvist

Tack för titten !!!!!!!!!!!!!

2012-01-29 @ 21:17:49
Postat av: Karin Fröderberg

Jisses vilken sexig syn din lägenhet var!

2012-01-31 @ 10:37:35
URL: http://mejkme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0