Kurspanik, kickboxning och gig

Imorse när jag vaknade hade jag aningens panik gällande mina kursval. Min skola hemma gav OK på den andra kursen jag frågade om men för att kunna registrera mig på den var jag tvungen att maila en professor och få en override. Han svarade inte innan den lektionen skulle börja varför jag ist knallade iväg till Governance & Leadership kursen. Där möttes jag av en söt professor i kavaj och fluga med bred sydstatsdialekt. En professor som precis som de flesta rankningarna han har fått på ratemyprofessors.com pratade vääääldigt mkt om sitt eget och kom bort från tråden fler än en gång. Jag kände ändå att han verkar bra och innehållet i kursen verkar intressant så jag kom mer eller mindre fram till att jag skulle köra på den. När jag kom tillbaka till rummet hade jag fått den där overriden och registrerade mig på den kursen för att kunna läsa kursplanen. Innehållet där lockade mig också och helt plötsligt stod jag nu med fem kurser jag ville läsa ist för de fyra som räcker. Plötsligt kändes det som en god idé att droppa kommunikationskursen eftersom det är en kvällskurs som antagligen kommer hindra mig från att delta i roliga saker ibland såsom ytterligare basketmatcher. Jag gick på den lektionen ändå och kom fram till att jag verkligen gillar den läraren samt att det är en intressant kurs som påminner mkt om en av de kurser kvarvarande studenter i vår klass hemma i Sverige kommer att läsa i år. Nu är det för sent att ångra sig iaf så nu får jag stå mitt kast och hoppas på det bästa!

Nu har jag alltså bara lektioner på måndagar och onsdagar vilket känns kanon. Det betyder ju visserligen en hel del plugg resterande dagar, men det är ändå skönt att ha lektionerna samlade såhär.

Ikväll testade jag även på gymmet för första gången och det blev ett kickboxningpass. Typ det lamaste jag varit med om. Jag hörde inte ett skit vad instruktörern sa p.g.a. konstig mick, musiken var lam och rörelserna var lam. Har nog aldrig varit med om ett så monotont pass. Hälften av rörelserna bestod av knälyft. Nä tacka vet jag Les Mills Combatpass där det oftast är grym träningsmusik och alltid nya rörelser till varje låt. Imorgon ska jag signa up för en PT och i fortsättningen kommer jag nog mest träna i gymmet samt något Power Yoga pass i veckan.

Efter träningen tog min roomie med mig till en jazzbar nere i downtown där en av hennes vänner och hans band spelade. De spelade dock inte jazz, utan rock. Ganska öde men de röjde ändå och jag gillade det som fan! Hennes kompis var riktigt grym på både gitarren och sången. Synd att det eventuellt var deras sista gig då de nog är på väg att splittras. Stället var jättecoolt med fina målningar på väggarna som var till salu. Hoppas det blir fler såna här kvällar!

Nu är klockan långt långt efter min läggtid haha, men jag har ju faktiskt ingen lektion imorgon kl. 08 längre :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Det märks på atlantis att det är nytt år, herregud vad folk det var på combaten igår. Men saknade dig där!! Hoppas det går bra med dit stirr om dina kurser haha! Svårt att bestämma sig... du? Hm inget nytt eller..??? :)) Puss puss

2012-01-19 @ 08:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0