Säsongens första basketmatch

Ikväll har vi vart och sett basket, nämligen UMCWs The Seahawks mot Drexel. Vi studenter får biljetter gratis. Det var säsongens första match och det gick käpprätt åt helvete! Minns inte resultatet men det var nog säkert 20 poängs skillnad om inte mer. Det är ju väldigt populärt med collegesport här borta och UNCW har ett proffessionellt lag i basket, de har inget baseball eller football team.

Det var iaf sjukt häftigt att få uppleva atmosfären med orkester, danceteam och cheerleaders och självklart maskoten - The Seahawk! Bilder kommer som sagt när sladden kommer, förhoppningsvis nästa vecka. Det var precis som på film i pauserna med tävlingar och när de visar ett hjärta på storbildskärmen där de två som fångas i det ska pussas. Vi fick oss alla ett gott skratt när hjärtat fångade en av tyskarna och en äldre man haha!

Kan även tillägga att det tydligen är samma basketplan som One tree hills basketscener är inspelade i :) Hela den serien är ju filmad här i Wilmington. Tydligen håller de även på här nu med att filma Ironman 3 också!

Min dator har ballat ut helt och det är som ett magnetfält som gör att hela min kropp känns konstig när jag sitter vid den. Det svider i ansiktet och blir rödlila på kinderna om jag sitter här för länge. Jag inser att det är läge att skaffa en ny och får nog kolla på det direkt.

Halsen är bättre idag men jag är sjukt hes, köpte något gott medel på Walmart igårnatt som gav mig en hel natts sömn iaf :) Känns så jäkla surt att börja vistelsen med att vara halvsjuk och inte orka umgås så mkt med de andra som jag hade velat. Men förhoppningsvis blir det terminens enda förkylning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0