Sladden är kommen!

Idag kom kamerasladden äntligen med posten så nu blir det lite bilder framöver!

Jag måste bara berätta om professorn vi har i G&L kursen haha... Flummigare man får man nog leta efter alltså. Jag får vissa associationer till en viss annan svensk professor men kanske lite mindre förvirring dock. Vi hinner knappt gå igenom någonting alls på lektionerna för han berättar massa roliga historier som många ggr inte alls har med ämnet att göra. Idag drog han t.ex. en historia om att pennor är viktigt för honom och att han minsann inte köper den billigaste skiten. Det hade med en historia om någon penna 40 år tillbaka i tiden att göra tydligen och den här historien var tydligen så viktig för honom att han inte riktigt kunde släppa det utan även var tvungen att fråga oss om vi hade några frågor på det vilket självklart en person hade. Skönt för Herr Professor som då kunde fortsätta på historien ytterligare... Detta kanske bara är mina stereotyper, men i mina ögon är han ett praktexemplar av vad en typisk vit Texasbo ser ut som. Han framstår nästan som lite skrämmande. Tänk Juryn - A time to kill så får ni nog bilden framför er. Det verkar iaf inte som att det är så noga med alla dessa artiklar vi ska läsa inför hans lektioner, han har nu flera ggr sagt att vissa artiklar är bara till för att skummas igenom så det verkar ju inte som att det kommer att komma frågor på dessa i examsen iaf. Hoppas jag. Nästa veckas artikel var dock oerhörd viktig vilken handlar om det amerikanska försvaret och vi ska även se en film om den amerikanska marinkåren då... Som Herr Professor självklart har varit anställd vid tidigare. Intressant.

Den här matdagen har utvecklats till en ännu sämre sådan än gårdagen och nu sitter jag här sockerstinn och väntar på dagens sista lektion, därefter blir det till att fira Australia Day! Det är ju som tidigare nämnt ett stort gäng med aussies här så det är ju ett måste!

Jag har iaf fått mail från min eventuella personlige tränare nu så förhoppningsvis får denne mig snart på banan igen! Dock kunde denne inte samma tider som jag ville så vi får väl se hur det blir där. Annars får de väl ge mig en annan antar jag!



University of North Carolina at Wilmington!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0