Target, Brikhouse & Cook-out

I fredags var planen ju att sitta inne och plugga. Jag vet inte vad som hände med den planen men tydligen hanns inte det riktigt med. När jag kom tillbaka till suiten efter att ha betalt den personliga träningen skulle mina suitemates åka till Target vilket jag inte var sen att hänga på. En något bättre men dyrare variant av Walmart kan man säga. Jag fick med mig ett par småsaker hem men det viktigaste köpet blev en madrasstopp (?) till sängen så jag slipper känna fjädringen. Har sovit hyfsat dåligt den här första tiden och det har säkerligen med flera saker att göra, men nu har jag åtminstone försökt att eliminera en av orsakerna.



Target har laddat upp för Valentine's Day!



De hade ett bra sortiment med fin inredning!



Yankee Candle's kostar typ inget här borta!

När vi kom hem därifrån var det dags för middag på Hawk's Nest och eftersom det tar en liten stund att ta sig dit och hem var tiden sedan kommen till att åka till Brikhouse downtown för spelningar. Sex olika lokala förmågor var där och spelade och vi såg tre av dessa och lämnade sedan stället när när det femte spelade. Stället var kanon med en ganska stor upphöjd scen och gott om plats/dansgolv framför. Det påminde lite om Sliver i Jkpg med gångar på sidorna en trappa upp men stilen var helt annan. Iaf så var två av banden riktigt bra, men det var en stor blandning av musikstil och jag var kanske inte jätteförtjust i de två grabbarna som spelade Nintendomusik :D

Större delen av det internationella gänget var där plus några av våra amerikaner och det var en riktigt bra kväll! Vår suitemate körde igen och på vägen hem stannade vi å Cook-out för vår första måltid där. Det är ett drive-thru ställe nära campus som har allt ifrån wraps till burgare till sinnessjuka milkshakes. Vi beställde varsina milkshakes och lite annat, jag köpte en Strawberry Cheesecake milkshake vilken var gudomlig! Dock skulle man nog mer kunna kalla det för glass i en stor mugg. Man fick använda sked för att få i sig det ist för sugrör. De har hur många olika smaker som helst så vi får nog testa det fler ggr och försöka förtränga det faktum att varje milkshake sägs innehålla ca 1000 kalorier haha!

En sak som är till min fördel här nere är att vi som har åldern inne ofta slipper undan inträde till uteställena eller får betala betydligt mindre än de minderåriga. På Brikhouse t.ex. fick jag betala 3 dollars medan de minderåriga fick betala 8 dollar... De minderåriga får sedan stora svarta kryss över sina händer så att barpersonalen klart och tydligt ska se att de inte får köpa alkohol. Vi med åldern inne får istället ett armband som visar på motsatsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0