Terminens skörd av böcker

Jag trodde jag hade bestämt mig för dessa fyra kurser jag har testat på nu under den sista veckan, men för bara någon timme sedan fick jag lite panik och kände att psykologikursen inte alls är något för mig. Den verkar alldeles för kliniskt fokuserad och är nog mer lämpad för exempelvis sjuksköterskestudenter eller något liknande. Några i den klassen pratade om anatomi, jag vetifasen... Professorn har dessutom ägnat de första två lektionerna till att prata dåligt om sig själv vilket inte kändes så kul så nu droppar jag helt enkelt den.

Jag har alltså till imorgon på mig att hitta en annan kurs som ersätter denna... Det blir antagligen Governance and leadership som jag blev antagen till tidigare med droppade utan att ha testat på. Två andra av de internationella studenterna ska läsa den också så det kan ju vara kul. Jag har även mailat vår programansvarige på skolan för att se om jag eventuellt kan få ta en annan kurs jag funderar på. Eller ja, isf blir det den ist för Governance kursen.

Kul bara att jag redan har köpt boken till PSY kursen och det är ju inte första gången man gör misstaget att köpa en 900 kr bok som sedan inte kommer till användning. Fast förra gången var det inte p.g.a. att jag hoppade av en kurs, då var böckerna slut hos leverantören och jag var en av få som (tyvärr uppenbarligen) lyckades få tag i den. Den ligger fortf hemma och skräpar, hoppas på bättre lycka denna gången med försäljningen av den här boken haha...



Dessa böcker kostar skjortan, sammanlagt runt 2500-2800 kr, och nu måste jag dessutom köpa ytterligare böcker till den fjärde nya kursen. Är någon intresserad av Principles of Neuropsychology kan ni ju hojta :P

Det som dock är fantastiskt bra med drop-outen av PSY och adderandet av ytterligare en MGT kurs är att jag har alla mina fyra kurser på måndagar och onsdagar och inga lektioner alls tis, tors-fre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0