Test av katastroflarm

I förmiddags när jag satt och stirrpluggade lite inför en av dagens lektioner började plötsligt VÄRLDENS hemskaste signal att tjuta. Jag skojar inte, jag trodde jag skulle bli döv. Vi knallade ut ur suiten och det visade sig vara en övning av vårt brandalarm. Vi fick stå där ute en stund och sedan var det bara att gå in igen... Vår aussie sov sig dock igenom nästan hela övningen och tittade nyvaket ut ur dörren knappt påklädd när vi andra var på väg in igen haha. Hon är inte lättväckt alltså den damen!

När vi sedan satt på en lektion tjöt nästa alarm vilket var något mer behagligt för öronen och lät mer som det "krigsalarmet" vi har hemma i Jönnet. Det verkade dock aldrig ta slut, så visst fungerade det. Tydligen testar de dessa båda larm var 90e dag. Jag har även signat up för att få sms om det är någon fara på campus. Så dyker det upp någon gun man får jag sms om det så jag kan gömma mig haha! Tror dovck inte det är så vanligt här, men det hände för bara några månader sedan faktiskt. Dock var det en man som hade varit på jakt som gick över campus med sitt gevär på väg hem :)

Jag och två andra internationella gjorde bort oss på den lektionen idag med genom att missa att lämna in ett litet papper med svar på tre frågor om vad vi vill jobba med i framtiden. Jag hade helt glömt bort det sen förra lektionen men trodde att vi bara skulle diskutera det i klassen, inte lämna in något. När vi plockade ihop sa då professorn att vi kunde lämna papperet hos honom. Jag och de andra två tittade på varandra och försökte panikartat skriva ner nåt snabbt. Men professorn hann gå innan vi blev klara så nu har vi väl lyckats skapa ett hyfsat dåligt intryck hos honom... Funderar på om jag ska maila honom och säga att jag hade missuppfattat detta, eller blir det att smöra?

HRM-professorn är sååå bra, jag verkligen älskar henne! Det är så kul med lärare med riktig erfarenhet från ämnet som verkligen vet vad de talar om. Idag gick hon igenom lite arbetsrätt och förvånande nog var den amerikanska sådan väldigt lik vår svenska. Dock vet jag att det kommer komma andra bitar som inte alls är lik vår. Typ hur lätt man kan göra sig av med personal...

Stirrplugget imorse lönade sig också till OB-klassen då jag, eftersom ingen annan gjorde det, anmälde mig frivillig till att berätta om en av de "maktlagar" vi skulle ha läst tills idag. Haha det gick ju inte som rinnande vatten direkt men jag är sjukt stolt över mig själv ändå. Jag har redan gjort framsteg på göra-sig-hörd-i-klassen-fronten måste jag säga. Jag och en annan internationell pratade även lite med professorn efteråt om att vi inte är vana vid att göra såhär och hon sa att ingen egentligen är det, inte ens amerikanerna vilket vi visserligen inte höll med om. Många av dem är väldigt bekväma med att prata i klasserna vad vi har märkt iaf. Hon sa också att hon gör såhär för att vi redan nu ska lära oss det, för när man kommer ut i arbetslivet måste man ju oftast göra sig hörd, vilket är helt sant. Hon är för övrigt också en grym lärare!

Om en liten stund har jag min sista lektion för idag och sedan blir det nog en sväng till gymmet. Större delen av gänget ska ut och käka senare ikväll för en aussie fyller 20 (haha, kan man med att hänga på college när man är 7 år äldre än de andra? JAG alltså.) men jag tror jag får stå över det och lägga mig tidigt (försöka iaf, det verkar inte så så bra här) så jag kan stirrläsa imorrn igen.

Hur har ni det där hemma? Berätta gärna :)

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Åh, vad stolt jag är över dig Anna! :D Jag tycker du ska maila läraren. Hellre smöra lite än att verka arrogant! Kram

2012-01-24 @ 19:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0