Utgång och spanska ovänner

Igår var de flesta av tjejerna i vår suite plus två av de internationella studenterna som bodde i denna suiten förra året och en kompis till dem ute. Vi var på det där stället jag skrev att de flesta i I-house gick till förra torsdagen eftersom ölen på torsdagar bara kostar 1 dollar. Stället heter Fibbers och är en irländsk bar/dansställe malplacerad någonstans i Wilmington. Jag fattar inte hur denna staden är uppbyggd alltså. Den är ungefär lika stor till antalet invånare som Jönköping är men ytan känns enorm. Möjligheterna för att cykla och gå runt dit man ska utanför campus är hyfsat begränsade och ja, en bil är att föredra.

Ölen smakade ungefär som den kostade haha! Billig burköl från Walmart? Jag har hört rykten om den amerikanska dansstilen och fick igår bekräftat att de är helt crazy på dansgolvet. Jag vet inte om jag ska försöka ge mig på en beskrivning men man dansar gärna typ doggystyle två och två. Eller varför inte en hel grupp? Som en tusenfoting? Underhållande var det iaf och inget vi blyga svenskar har tänkt att anamma.

I Organizational behavior kursen har vi ytterligare tre internationella studenter som läser sin andra termin här nu. Två av dem är spanska och under senaste lektionen satt den ena och småpratade en hel del, vilket jag tyckte var hyfsat irriterande. Jag nämnde det för någon efter den lektionen men jag minns inte vem haha... Men denna någon hade tydligen sagt det till dem eller åtminstone den ena som kom fram till mig på Fibbers och undrade vad jag menade med det ungefär. Den andre verkade inte bry sig och det var väl egentligen inte han som pratade heller. Men det störde tydligen den här första killen något grymt och han verkade inte riktigt kunna släppa det. Jag sa att det ju var sanningen och då sa han nåt i stil med att han kan göra det för att han inte behöver fokusera där inne. Eh okej, men respektera gärna resten av klassen och professorn som står och pratar då. Jaja, först blev jag lite förskräckt som den svensken man är men som sagt det var ju sanningen och väljer han att tycka att det var så illa sagt av mig så får han väl tycka det då. Jag har iaf lärt mig min läxa: Lita inte på någon annan än dig själv!

Vi stannade där en ganska kort stund och hade turen att en av amerikanskorna i vår suite körde, så vi var nog hemma runt halv två. Drack bara två öl och lite vin hemma före (ej inlåst ensam i mitt rum dock) men mådde ändå inte helt prima idag när jag vaknade.

Pluggandet igår gick även sådär och jag har en läxa till måndag jag måste sätta igång med nu. Eller efter lunch...


Kommentarer
Postat av: fibban

Sjysst namn på stället "Fibbers" skulle finnas här!

2012-01-20 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0