Vinterjacka vs. flipflops

Min host family sa att det var mer eller mindre ett måste att släpa med dunjackan hit ner då det är vinter. Jag kollade väderleksrapporten för de kommande tio dagarna när jag skulle åka vilket visade ett hyfsat pendlande väder. På samma dag kunde temperaturen variera från -2 till 17, vilket gjorde packningen om möjligt ännu svårare. jag valde till slut min höstjacka och den berömda fleecejackan. Haha, nej det är faktiskt inte samma fleece som jag hade i Sydamerika. Tur var väl det för när jag blev upphämtat på flygplatsen hade volontären på sig t-shirt och flipflops!

Vädret är precis så lurigt som väderleksrapporten visade och vissa dagar eller åtminstone vissa tider på dagarna kan man gå i t-shirt medan man andra tider måste ha på sig höstjackan. Igår ösregnade det hela dagen, idag har det vart sol. De enda skorna jag fick med mig var mina höst/vinterkängor vilket känns något overkill men dock ger mig en anledning till att åka och shoppa! De blev dessutom dyngsura igår och stinker numera... Kul. Jag köpte mig därför ett par flippisar igår och gick runt i resten av dagen. Tydligen helt normalt mitt i vintern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0