Ännu en dag på Business Week

Verkar inte ha så mkt att skriva om, eller egentligen har jag massa men helt olika samtalsämnen som inte handlar om vad jag har pysslat med under dagarna. Men jag får liksom aldrig tummen ur att skriva, ibland känns det som att jag spenderar alldeles för mkt framför datorn som det är ändå. Men det ser ut att bli dåligt väder till helgen så då kanske det blir av.

Idag gick jag på ytterligare två föreläsningar på Business Week.
- "How to survive the employment rollercoaster" och
- "What to say to get what you want in life's toughest situations"

De har tydligen en förmåga att få det att låta mer intressant än vad det faktiskt är. Den första hölls av en f.d. student på skolan som tittade på publiken två ggr under 50 min. Han pratade dessutom mest om finans och hur han gjorde när han sökte jobb typ. Den andre talaren var intressant men pratade så otroligt mkt att hon knappt hann igenom hälften av det hon skulle, det kändes på sina håll rätt lamt det med. Hon gav t.ex. exempel på hur och när man kan tala med sin chef om lönehöjning och hur man säger upp sig.

De är för roliga här med, för så fort det är något sånt här så måste man klä upp sig eller "dress smart" som det kallas. Troligt att jag drog med mig mina jobbkläder hit. Jag fick ju knappt plats med mer än två klädesplagg i väskan. Okej, det kanske var ett par till men ni fattar grejen. Jag hade iaf med mig min längre HM-kavaj så det fick bli den då och jag smälte ju lite bättre in bland alla kostymklädda grabbar än jag gör i vanliga fall med shorts och linne.

Annars har dagen bestått av det vanliga d.v.s. träning på morgonen och lite plugg. Lämnade in grupparbetet innan och upptäckte missnöjt när jag hade printat ut den text vi hade använt som källor att min gruppvän verkligen har kopierat RAKT av från en av källorna. Professorn sa klart och tydligt att vi skulle skriva en mix av minst fyra källor och INTE kopiera från just den källan som min buddy nu har gjort. Jippi. Jag får verkligen hoppas att det inte betyder ett F p.g.a. det, fick innan idag höra en skräckhistoria nämligen om någon som skrev av en annans läxa och de båda ströks direkt från kursen med ett F och kommer nu bli tvungna att betala tillbaka sitt stipendie då man måste klara alla fyra kurser man tar för att få det. Fy alltså. Men å andra sidan hade de faktiskt ett val, hur ofta kommer man undan med att kopiera rakt av liksom?

Idag fick jag även ett vykort! Eller, det kan hända att det har legat där ett bra tag haha.. Verkar som att det var några veckor sedan jag kollade min låda. Inte vilket vykort som helst heller, utan ett kort från hemstaden! Tack Lina!


Vår suite! Vi bor i den som är i mitten till vänster. Mitt rum är dock på andra sidan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0