Business Week

Den här veckan är det Business Week på den skola jag har tre av fyra kurser - Cameron Business School. Eller en vecka var nog att ta i, men idag och imorgon. Det innebär att det är en mängd gästföreläsningar om allt möjligt som vi är menade att gå på istället för lektioner imorgon. Självklart går det inte att smita undan, här är det närvarolappar som ska samlas in. Well, G&L professorn (vem annars haha) kräver inga lappar, han litade på att vi skulle gå ändå.

Jag gick på en föreläsning idag som hette "The first impression is the lasting impression". Jag tyckte det lät jättespännande och hade höga förhoppningar om denna som grusades ganska snabbt då jag upptäckte att allt de pratade om är sådant jag redan vet eller har lärt mig genom jobbet. Det hade faktiskt lika gärna kunnat vara jag som stod där och föreläste. Haha, lite självförtroende får man väl ändå ha va ;)? Håll ditt personliga brev kort, använd inte en mailadress som heter hotmama69, svara gärna i telefon om du har sökt ett jobb, tugga inte tuggummi under en intervju osv.

Brittiskan gick på en föreläsning som hölls av människor som har jobbat under Steve Jobs. Det hade visst varit jätteintressant, men tyvärr blev den fullbokad ganska omgående - Såklart, som de Apple-nördar amerikanerna är!

Imorgon ska jag gå på två till, hoppas de är lite roligare!

Annars har jag kämpat på med "grupparbetet" idag... Inga kommentarer.


Träden är redan överblommade!

Ps. En rättelse från ett tidigare inlägg; Flygplanet vi flög med i Bolivia var visst 19-sitsigt inte 9. Är du verkligen säker på det Malin? Har vi inga bildbevis? Jag vill fortfarande minnas att det bara var 9 :D

Kommentarer
Postat av: Malin A

Jag har bildbevis :)

2012-03-28 @ 12:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0