En helg i Carolina Beach!

Den här helgen har alltså till största del spenderats i Carolina Beach, som förutom att vara en lång strand här i trakterna även är en ort/stad som det tar ca 25 minuter att köra till från skolan. Det är där min värdfamilj bor och de har som jag tidigare berättat om nyligen flyttat till ett hus där som de har köpt, tidigare hyrde de ett hus. Människorna här neråt säger att huspriserna är billiga jämfört med norrut och jag kunde med att fråga vad de hade betalat vilket inte var mindre än 500 000 dollars. Herregud. Billigt? Men då ligger det vid vattnet, har en egen brygga, består av tre våningar med två garage och nedervåningen går dessutom att hyra ut. Högt i tak och öppna ytor och är fantastiskt fint!



Igår var det en liten festival där borta i Carolina Beach som heter Wing-Fling. Ett par småband spelade och man kunde självklart dricka öl och äta kycklingvingar, friterade inlagda gurkor, funnel cake (vidrig friterad smet mer eller mindre), ice cream sandwich och mkt annat. Inget stort galej men tillräckligt för att få den där härliga festivalkänslan.



Vi mötte en galen hippie vid namn Sunflower som påstod sig ha äkta old-fashioned hippies till föräldrar. Det tvivlar jag inte en sekund på, hon kändes ganska äkta hon med. Tydligen ska hon resa i Norge i två månader i sommar så vi utbytte självklart facebook så jag kan ge henne ett par ovärderliga (?) tips om just Norge.



Vi stannade ett par timmar på området och drack ett par öl innan ölen hann ta slut och så gjorde även kycklingvingarna. Bra planerat? Solen tittade helt plötsligt fram efter en molnig och regnig förmiddag och jag hade självklart inte smörjt in mig vilket slutade i en katastrofalt röd nos. Vi tog då istället skydd inne i en härlig, riktigt amerikansk bar.


Hmm, är det en arm eller ett ben till höger i bilden?

Efter ytterligare en öl och en icecream sandwich tog vi golfbilen hem igen. Haha ja, där borta är det helt lagligt och okej att köra runt i sin golfbil på gatorna. Kvällen som följde blev sedan lugn och jag försökte mig på lite plugg. Försökte. Det blev väl mest Spotify och fejjan. Jag lekte även med ungarna innan de skulle sova.


Glassmackan kan ha varit något av det godaste jag har ätit. GB Sandwich släng dig i väggen!

Imorse var sedan jag och min värdmamma ute och paddlade kajak. Det var min första gång och det var riktigt kul! Vilken tur att skolan anordnar en kajak och campingutflykt om några helger som jag garanterat ska följa med på. Hunden fick följa med ut och höll på att ramla i vattnet ett antal ggr, en rolig syn.



Sedan åkte jag, värdmamman och minstingen iväg på sushilunch och lite mathandling på en riktigt fräsch butik som heter just Fresh Market. Betydligt trevligare (och dyrare) än Walmart. Lillen var dock inte på humör för detta och vi fick snabba på. Blev avlämnad här i suiten strax innan 15.00 idag och har därefter pluggat och styrt lite med kommande resa till Florida!

Jag har haft en riktig toppenhelg och äntligen fått gosa lite med småpluttar i samma ålder som systersönerna. Dock ett par storlekar mindre... Svenska barn anses vara ganska stora överlag va? Jag har verkligen haft tur som fick en så härlig värdfamilj!

Ps. Innan det kommer några nya påhopp om att jag bara har ett plagg i garderoben kan jag säga att klänningen ovan, ja den kommer att synas på en hel del kort då den är min absoluta favorit just nu och den är dessutom en bra ice-breaker. Det har kommit fram ett antal människor och gett mig komplimanger för den! Synd bara att jag torktumlade den hemma före min resa hit i all hast trots att man inte skulle det. Ett tips; Står det att man inte ska torktumla - Gör då inte det heller! Den är lite förstörd egentligen, men det är nog bara jag som ser än så länge. Inte nopprig men nåt liknande. Buuu :(.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0