Gym Class Heroes

kväll har vi vart på konsert i samma byggnad som jag såg Svanbaletten i. Väldigt trevligt att ha en sådan teaterlada på skolan faktiskt. Det var inga mindre än Gym Class Heroes som var här och spelade och det var riktigt bra trots lite halvkasst ljud ibland! Envisa Anna påstod att det inte var hennes typ av musik och skulle först inte följa med och tjejerna köpte biljetter för flera veckor sedan, men igår insåg hon att hon har lyssnat på en av deras låtar ett tag utan att veta att det var dem så det blev en biljett ändå i sista sekund innan det blev slutsålt. Jag har svårt att placera dem i ett fack, men enligt wikipedia är de alternativ hiphop/rap-rock, så vi kör väl på det. Vissa låtar var definitvt mer åt det rockiga hållet.

De låtarna jag har fastnat för just nu är iaf denna:



samt denna:



Den ascoola sångaren/rapparen går även under namnet Travie McCoy och jag vet att de flesta av er har hört hans och Bruno Mars "Billionaire", eller hur?

Trots att det är en sal med stolar i stod alla upp (som tur var - jag var på en sittkonsert med Muse i Oslo för ett antal år sedan och det svängde ju inte direkt) och collegeungarna ska verkligen ha en eloge för energi och glädje! Nu sitter jag här lite smått döv och undrar varför jag inte tog med öronproppar. Som vanligt.


Såhär glada var vi över att få gå på konsert!


Och såhär dåliga bilder blev det inne från Kenans. Detta var dj:n som spelade innan GCH kom ut, bilderna som togs efter är så suddiga att man inte ser något alls.

Trevlig kväll som nu avslutas med lite läxa i HRM, imorrn ska det vara strålande solsken och 28 grader varmt så då planerar jag inte att sitta inne med det.

Reseberättelsen från NYC kommer förhoppningsvis imorgon! Tydligen inbillar jag mig att den ska ta evigheter att skriva, jag har ju inte ens några bilder att ladda upp så det gör den förmodligen inte.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0