I'm back and I'm alive!

Ja vem vet vad som hade kunnat hända på vägen till NYC, resandes endast två personer i ett svingammalt propellerplan som endast lyfte tio meter från marken? Ni läste rätt, flygturen från Philly slutade alltså med två passagerare samt en flygvärdinna. Nu kanske jag överdrev höjden något men jag vågar påstå att det var flertalet km lägre än vad jag är van vid. Jag såg husen under oss tydligt och jag såg t.o.m. bilar tydligt. Det kändes dessutom som att planet endast svängde höger konstant och i den storleken känns det rejält när piloten svänger. Handsvetten var ett faktum redan innan start och ni skulle ha sett hjulen som fälldes ut ur själva vingarna haha... Jag får nog säga att den flygturen nästan slog den jag och Malin gjorde i Bolivia i ett 9-mannaplan, trots att det var ett miniminiplan och att vi landade på en gräsmatta i djungeln. (Än idag har jag svårt att förstå varför vi beslutade om att flyga inrikes i Bolivia. Men jag misstänker att vi såg fördelarna med det jämfört med 18 tim i en buss på skumpiga grusvägar.) Nej fy, det där hoppas jag inte jag får uppleva igen!


(Bild lånad från http://www.woodentoys.fi/sv/)

Jag hinner inte berätta om resan nu, har en midterm imorgon fm som jag behöver stirrplugga till lite (mer). Jag kan dock säga att jag blev ganska glad när professorn dagen före spring break berättar att midtermen är en open-notes-exam, vilket innebär att man får ta med sig anteckningarna från lektionerna dit. Eller ja, professorns powerpointslides som han dessutom sa skulle täcka precis allt och att frågorna är kortsvarsfrågor. Den dagen steg Mr Texas ett par snäpp i min ögon ;) Igår pratade jag och tysken med honom efter lektionen om våra (kassa) papers och sa att vi är oroliga över att kugga kursen och frågade hur många credits de papers vi har skrivit är värda. Han skrattade då bara och sa att det inte är så noga och att vi inte behöver oroa oss. Haha, eh va? Han har en något annorlunda syn på undervisning verkar det som, men för min del får han hemskt gärna ha det!

En återberättelse av resan kommer således en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Malin A

Jag ska rätta dig med att säga att det var ett 19-manna plan ;). OCH det var INTE min idé att utmana döden ;). Men trots allt låter det som att du har det härligt. Kram på dig

2012-03-21 @ 20:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0