Lugna lördag

Jag förstår att ni blev något skrämda av de matbilderna jag postade häromdagen och för att lugna er lite kan jag visa er följande bild och berätta att det är detta jag normalt sett försöker äta till frukost här borta.


Färsk melon och ananas med keso samt äggröra! Dock har de tyvärr inte keso varje dag vilket gör att det slinker ner en och annan rostad bagel med philadelphia också...

Efter frullen begav jag mig till gymmet för veckans tredje pass. Körde styrka en timme och var i valet och kvalet om jag skulle köra kondis också då jag fortfarande inte är helt frisk. Upptäckte då att de hade ett hiphopinspirerat Cardio Dance pass precis lagom till att jag var klar med styrkan så jag hoppade på det. Eh, man kan säga som så att jag har nog ingen karriär inom hiphopen framför mig direkt. Inte inom kategorin sexig dans heller för den delen. De varvade nämligen passet med hiphop och mer sådan dans.

När jag kom tillbaka till suiten och skulle ta en dusch låg det en gosig filur inne i hörnet i duschen; nämligen en ORM! Haha. Synd att den såg lite för exotisk ut bara för att jag skulle gå på den, jag blev förvånansvärt nog inte rädd överhuvudtaget. Desto mer rädd blev dock Edith när hon kom hem och fann den här synen inne i deras toa:


Och jag som trodde att Aussies var vana vid all världens farliga djur! Tji på den haha! (Det bruna i toan är rost, inget annat)

Vi hann även med att placera den i Valeries säng innan alla blev varse om den och det inte gick att lura någon mer! Kul practical joke ;)

Under eftermiddagen har jag försökt börja plugga till min första exam på onsdag, i COM. Dock är anteckningarna därifrån som jag tidigare har berättat lite av ett skämt och två tredjedelar av det är bilder. Jag kan nog lägga mindre krut på den och mer på G&L examen som kommer efter Spring Break helt enkelt.

Vi har också vart iväg till en mexikansk butik för att införskaffa lite varor till kvällens mexmiddag tillagad av vår mexikanska, Val!


Pinatas överallt!

Sedan bar det av till Walmart för diverse inköp och kvällen avslutades med en mumsig mexikansk tacomiddag. Lite annorlunda än vår svenska tacos haha! Små tortillas stekta med ost i och strimlat nötkött, rå lök, guacemole och en stark grön sås. Mums!


Mexarn och aussien!


Där ligger han ju, ormen haha!

Det blev visst inga bilder på kläderna jag köpte igår, men jag tror ni klarar er utan ;)

Imorgon ska jag, tro det eller ej, till kyrkan!

Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Tur att jag inte såg den ormen

2012-03-04 @ 19:37:29
Postat av: Karin

Jag höll på att göra i byxan när jag läste detta inlägget. Och det tog ett halvt sekel innan jag fattade att det var en låtsas orm. Det är INTE ok att skrämmas med en orm!

2012-03-08 @ 23:13:01
URL: http://mejkme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0