Middag på Oceanic i Wrightsville Beach

Ikväll har jag skrattat så att jag nästan har ont i ansiktet. Den svenska tjejkvartetten begav sig mot Wrightsville Beach för middag på ett kanonställe - The Oceanic Oceanfront Dining. Man kan sitta och äta ute på deras pir som sträcker sig en bit ut och det var precis vad vi gjorde. I skenet av en stark lampa. Madde och Sofia valde platserna närmast lampan och ångrade nog det ganska mycket när det efter ett tag började flyga stora insekter på dem. Här snackar vi insekter som tydligen vägde lika mkt som många amerikaner gör. Enligt Madde var de iaf "tunga" och det kändes rejält när de landade på dem, haha! Enligt Madde var de även mer rädda för oss än vi var för dem... Eller?


Vi ser väl inte alls svenska ut eller?

Hur som helst hade vi en riktig trevlig kväll och våra stackars grannar runtomkring blev nog lite störda av vårt flams och undrade vad vi pysslade med för vi verkade vara de enda som insekterna drogs till. Det måste ha varit vår skandinaviska look ;)


Tove & Madde

Jag åt en sjukt god kyckling täckt av chevre och soltorkade tomater. Två sliskiga drinkar slank det också ner, vem kom på den inte fullt så bra idéen att spritsa en frozen daquiri med grädde...? Det var inte ens en daquiri, ingen is i och gjord på puré. Fuskdrink!


Nehe, detta var verkligen inte en frozen daquiri!


Såhär såg det ut större delen av middagen! Ni skulle ha sett Toves utspel när en jätteinsekt landade inne i hennes hår, haha!


Sofia, jag & Tove utanför restaurangen!

Tack tjejer för en fantastisk kväll!

Verkar det som att jag umgås mkt med svenskar? Visst, vi umgås en del men de är inte de enda jag hänger med. I min suite är det bara jag som är svensk och vi gör mkt saker ihop bara vi. Men man kan ju inte dissa vänner p.g.a. deras nationalitet, eller hur? Även om man har kommit in betydligt bättre i engelskan har man fortfarande ibland svårt att uttrycka sig och ibland är det verkligen skönt att kunna ta det på svenska ist. Svennarna förstår ju också vad man går igenom här och har lite mer samma syn på en del saker och ting än de andra internationella eller inhemska har. Jag är glad att jag har en blandning av både svenska, amerikanska och andra internationella vänner här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0