Nästan vält av en stormvind!

Idag har det blåst något helt sjukt här borta! Jag trodde nästan jag skulle få se en tornado där ett tag men slapp som tur var. Ibland fick man verkligen kämpa sig fram då motvinden var så stark och koncentrerade man sig inte riskerade man att blåsa ner i diket ;)

I COM skulle vi ha genomgång av vår exam till onsdag. Hon gjorde det på ett annorlunda och kul sätt, nämligen genom att vi fick spela Jeopardy! Vi blev uppdelade i lag och hon hade med sig en stor apparat med tryckkonsoler på som vi använde oss av. Först gick det sådär för mitt lag och jag började undra om jag ens kommer att fixa den här examen, men det tog sig och vi samlade en del poäng som gav oss möjligheten att satsa stort till finalen så vi vann till slut och fick två varsina extra credits till examen. Yeeaj!

Det här med extra credits är ju ganska poppis. Man kan samla dem på lite olika sätt beroende på läraren. I HRM t.ex. har jag samlat ett par stycken bara genom att bli medlem i två grupper på Facebook och LinkedIn. I OB har professorn alltid en extra credit fråga på quizzen, vilken man inte behöver svara på men på båda de quizzen vi har haft där har den frågan nästan varit enklare än resten. De här extra creditsen kan resultera i att man får flera poäng över maxpoängen när terminen är över. Jag tror inte att jag behöver fundera över det men jag skramlar gladeligen ihop de där extra ifall man dabbar sig helt på examsen. Slutbetyget är alltså beroende av hur många credits man har samlat ihop under hela terminen.


Jeopardy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0