Schizofren?

Varje tisdags- och torsdagsmorgon när alarmet ringer 06,15 tänker jag att jag måste säga till min PT att jag inte pallar detta mer. Detsamma tänker jag när jag runt 16-snåret sitter och försöker plugga och verkligen får kämpa för att hålla ögonen öppna. Det är heller inte särskilt kul att ligga i sängen kvällen innan och känna stress över att somna, det resulterar ju oftast i att jag får ännu färre timmars sömn. Men när jag väl tagit mig till gymmet och sätter igång glömmer jag bort det lika fort och tänker ist att det ju faktiskt är väldigt skönt att ha träningen gjord så pass tidigt så att jag kan fokusera på plugg resten av dagen.

Jag vet att jag har haft de här tankarna förut. Jag brukade köra två 06,30 pass/vecka när jag jobbade på Stora Enso och det var samma sak där. Då var det nästan lite värre faktiskt eftersom jag satt och eftersvettades floder i timmar efteråt. Känner man sig fräsch då?

Jag minns även när jag jobbade i kantinan på BI i Oslo och behövde stiga upp före 06 för att hinna till jobbet i tid. Varenda morgon beslutade jag mig om att när helgen kom skulle jag minsann inte festa, jag skulle ist fokusera på att sova och ta det lugnt. Sen kom den där helgen och jag gick ut gärna både fredag och lördag. Hmm... Nu var ju detta två olika saker, men just den där känslan när man vaknar upp så tidigt är densamma.

Är jag en fejkmorgonmänniska? Nej, men jag tror inte det. I det senaste exemplet handlade det nog mest bara om att jag var yngre och tröttare (och kanske inte morgonmäniska där och då). Nu handlar det ist om att jag har haft problem med sömnen här borta, hade det varit hemma och jag somnade 22.30 som vanligt hade det antagligen inte känts såhär.

Jag har nu dessutom kommit halvvägs in i det PT-paketet jag köpte. När dessa 16 timmar är över är det fortfarande ett antal veckor kvar på skolan och min tanke var från början att köpa till ytterligare 8 timmar och fortsätta köra på. Varje morgon tänker jag dock nu ist att - aldrig i livet, det blir inga fler timmar. De resterande veckorna tänker jag träna ensam kl. 8,30 ist haha... Men sen påminns jag om hur bekvämt det är att ha en PT, latmasken Anna slipper ställa in vikter eller hålla reda på reps och set och vikter på hantlar osv. Sen kommer han faktiskt med väldigt roliga cardio övningar också. Plus att dessa timmar ju kostar typ ingenting.

Nej du fröken, nu kör du på här och håller dig till de planerna du hade från början!


(Bild lånad från http://sannibus.blogspot.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0